کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاگرد اول‌های بورس در تابستان امسال معرفی شدند


کد خبر : ۲۸۳۱۸شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۴۷۱۱۲۴ بازدید

فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای تابستان امسال اعلام شد که بر این اساس نمادهای معاملاتی ونوین و شخارک از این فهرست خارج و ...
شاگرد اول‌های بورس در تابستان امسال معرفی شدندشاگرد اول‌های بورس در تابستان امسال معرفی شدند

فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای تابستان امسال اعلام شد که بر این اساس نمادهای معاملاتی ونوین و شخارک از این فهرست خارج و جای خود را به نمادهای معاملاتی وآتی و خگستر دادند.

فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه دوم سال 95 به‌روز شد که از این لیست 2 شرکت خارج و 2 شرکت جدید اضافه شدند.

بر اساس این گزارش؛ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، سایپا، بانک ملت و پالایش نفت بندرعباس پنج شرکت فعال تر بورس اوراق بهادار در تابستان امسال بودند.
همچنین شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، ارتباطات سیار، مخابرات ایران، گروه مپنا، سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع آذرآب در رتبه های ششم تا پانزدهم جدول فعال ترین شرکت های بورسی در سه ماهه دوم سال 95 قرار دارند.
از سویی دیگر رتبه های 16 تا 30 نیز برای شرکت های بانک تجارت، پتروشیمی جم، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری سایپا، پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری رنا، بانک پاسارگاد، پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، زامیاد، پتروشیمی فجر، ایران ترانسفو، معدنی و صنعتی گل گهر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ پتروشیمی پردیس، چادرملو، گروه بهمن، ماشین سازی اراک، کنتور سازی ایران، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، سایپا دیزل، فولاد خوزستان، لیزینگ رایان سایپا، بانک پارسیان، سرمایه گذاری آتیه، بانک انصار، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری دارویی تامین، بانک سینا و سرمایه گذاری خوارزمی در رتبه های 31 تا 50 را به خود اختصاص داده اند.
گفتنی است؛ نمادهای معاملاتی ونوین و شخارک دو شرکتی بودند که در تابستان امسال از فهرست 50 شرکت فعال تر بورس تهران خارج و جای خود را به نمادهای معاملاتی وآتی و خگستر دادند.

این گزارش می افزاید: با توجه به تجربیات بورس های اوراق بهادار در سطح بین الملل، شناسایی شرکت های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر گذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت های مالی انجام می شود.

همچنین بر این اساس شناسایی شرکت های فعال تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) می باشد. بعلاوه این که 50  نماد فعال تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه شده و هر سه ماه به روز می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها