کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاخره اوپک برای مدیریت بازار نفت به اجماع رسید


کد خبر : ۲۸۲۳۱پنجشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲:۲۸۱۴۵۳ بازدید

کشورهای عضو سازمان اوپک بعد از سالها عدم توافق، دیشب در یک نشست غیررسمی در حاشیه اجلاس IEF برای مدیریت بازار نفت به اجماع رسیدند و ...

کشورهای عضو سازمان اوپک بعد از سالها عدم توافق، دیشب در یک نشست غیررسمی در حاشیه اجلاس IEF برای مدیریت بازار نفت به اجماع رسیدند و قرار شد تا تولید نفت اوپک روی رقم 32 تا 33 میلیون بشکه در روز محدود شود.

عصر امروز بلافاصله بعد از قرائت بیانیه اختتامیه پانزدهیمن نشست مجمع بین المللی انرژی (IEF) در الجزیره، وزرای کشورهای عضو سازمان اوپک در نشستی غیررسمی گردهم آمدند تا در خصوص وضعیت بازار بی ثبات نفت خام جهان گفت وگو کنند.

پیش از این در 4 نشست رسمی قبلی این سازمان، هیچ توافق سازنده و جامعی بر روی مدیریت بازار انجام نگرفته بود و اکنون بعد از 2 سال و نیم، وزرای کشورهای عضو اوپک برای مدیریت بازار نفت به اجماع رسیدند و قرار شد تا تولید نفت اوپک روی رقم 32 تا 33 میلیون بشکه در روز محدود شود.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران در این خصوص گفت: اوپک پس از ٢ سال و نیم برای مدیریت بازار به اجماع رسید.

وی افزود: وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک تصمیم گرفتند به پیشنهاد دبیرخانه اوپک، تولید این سازمان را تا سقف تولید 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز تعیین کنند و دبیرخانه موظف شد با مشورت اعضا، سهم تولید کشورها را پیشنهاد کند.

وزیر نفت با بیان اینکه "دبیرخانه اوپک به رایزنی های خود با کشورهای غیر عضو اوپک برای ایجاد ثبات در بازار نفت ادامه می دهد"، گفت: رسیدن به اجماع بسیار امیدوار کننده و مفید خواهد بود.

از اینرو، کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا میزان سهمیه تولیدی هر کشور به صورت رسمی از سوی دبیرخانه اوپک اعلام شود؛ با این وجود برخی خبرهای غیررسمی از اعلام موافقت ضمنی عربستان و عراق با رسیدن سقف تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز حکایت دارد.

زنگنه ظهر امروز در حاشیه اجلاس IEF در این خصوص گفته بود که تا رسیدن تولید روزانه نفت خام ایران به 4 میلیون بشکه در روز، هیچ محدودیتی را برای تولید نفت کشورمان نمی پذیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها