کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۸۲۰۵چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵:۳۶۶۳۸ بازدید

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با کاهش نسبی همراه شده که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در ...

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با کاهش نسبی همراه شده که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

افزایش ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت جهانی طلا و نفت با افت نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 1.70 دلار کاهش نسبت به روز سه شنبه به کمتر از 1325 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.12 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 95.58 واحد رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص تولیدات صنعتی آمریکا در ماه سپتامبر به بیش از 51.9 واحد رسیده است که این رقم بیشتر از پیش بینی های اولیه بوده است. شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز طی ماه سپتامبر به بیش از 104.1 واحد رسیده است. این شاخص در ماه اوت به 98.6 واحد رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با کاهش روبرو شد و به کمتر از 44.19 دلار رسیده است. اظهارات وزیر نفت ایران درباره اینکه بعید است کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر عضو این سازمان در نشست الجزایر به توافق نهایی برای کاهش تولید نفت دست یابند، تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی نفت داشته است.

افت قیمت جهانی طلا در شرایطی است که به نظر می رسد برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا بین ترامپ و کلینتون نیز تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته است.

موسسه مالی ام کی اس سوییس اعلام کرد: سرمایه گذارانی که پیش از این اقدام به خرید طلا کرده بودند و احتمال می دادند که ترامپ در انتخابات به پیروزی برسد ، با برگزاری مناظره میزان خرید طلا را کاهش داده اند.

نظرسنجی های انجام شده پس از این مناظره از پیشتازی چشمگیر کلینتون نسبت به ترامپ حکایت دارد. عملکرد ضعیف ترامپ در این مناظره موجب شده تا احتمال پیروزی اش در انتخابات نوامبر کاهش یابد.

گزارش سایت طلا حاکیست، کارشناسان و تحلیلگران بین المللی نگران تاثیرات منفی سیاست های و اظهارات جنجالی ترامپ بر بازارهای جهانی هستند.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در یک کنفرانس اقتصادی در واشنگتن سخنرانی کند. پیش بینی می شود اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها