کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جانشین پراید تا پایان سال رونمایی می‌شود؟


کد خبر : ۲۸۱۴۱دوشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۴۵۱۴۹۴۰ بازدید

ساخت پلت فرم‌های ایرانی در شرکت های خودروسازی کشور سال هاست که پیگیری می شود و اینطور که به نظر می‌رسد قرار است تا آخر سال 95 یکی از ...
جانشین پراید تا پایان سال رونمایی می‌شود؟جانشین پراید تا پایان سال رونمایی می‌شود؟

ساخت پلت فرم‌های ایرانی در شرکت های خودروسازی کشور سال هاست که پیگیری می شود و اینطور که به نظر می‌رسد قرار است تا آخر سال 95 یکی از این ایرانی‌ها به بازار معرفی شود.

وقتی که آمد آنقدر جدید بود که همه پیکان سوارها را مجذوب خود کرد و نوید یک تغییر در صنعت خودوسازی را می داد. پراید همان خودروی رویایی که در اوایل دهه 70 چشم ایرانیان به جمالش روشن شد حالا به یک خودروی 20 ساله تبدیل شده است که دیگر آن جذابیت را برای ایرانیان ندارد.

حتی معرفی مدل های گوناگون و به اصطلاح سایپایی ها تغییر پلت فرم نیز نتوانست این 20 ساله را جوان نشان دهد زیرا پراید نیز شباهتی همچون پیکان پیدا کرده است که تا همین یک دهه پیش در خط تولید ایران خودرو با قدرت تولید می شد.

در سال های اخیر از مردم تا مسوولان و حتی پلیس راهور ناجا، همگی منتقد پرایدی شدند که یک روز برایش سر و دست می شکستند. یک روز گفتند قاتل مردم است، یک روز گفتند بیشترین قربانی را بعد از فلان بیماری می گیرد و یک روز هم گفتند دیگر پلاکش نمی کنیم. اما این خودرو همچنان پلاک شده در خیابان های کشور یکه تازی می کند و راکبان آن گاهی خودروی خود را با یک لاکچری 1 میلیاردی اشتباه گرفته و خیابان های شهرها را زیر پا می گذارند.


اما سرنوشت پراید چیست؟

مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با پرشین خودرو، می گوید: یکی از کارهای بسیار سخت در صنعت خودروسازی تصمیم گیری در مورد آینده پراید است زیرا این محصول با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده و همچنان 20 درصد کل تقاضاهای بازار خودرو متعلق به پراید است.

وی ادامه می دهد: با خودروسازان خارجی در مورد خودروی جایگزین پراید صحبت کرده و مذاکراتی داشتیم اما هیچ کدام نتوانستند محصولی زیر 30 میلیون تومان برای عرضه در ایران معرفی کنند ولی شاید یک محصول بسیار ارزان قیمت از رنو بتواند جایگزین شود.

جمالی همچنین از تولید یک محصول جدید در سایپا خبر داد که قرار است جای پراید را در خط تولید بگیرد.

وی اظهار می کند: ما ظرفیت سازی های خوبی در سایپا انجام دادیم و از سال آینده محصولی ایرانی را با قیمتی مناسب جایگزین پراید خواهیم کرد.

مدیرعامل سایپا، با تاکید بر طراحی 100 درصد ایرانی این پلت فرم جدید می افزاید: چنانچه مشکل خاصی رخ ندهد تا پایان سال می توانیم اولین رونمایی را از این خودروی جدید و جایگزین داشته باشیم و ان شاالله از ابتدای سال آینده هم به بازار عرضه خواهد شد.

جمالی در پایان از برنامه ریزی این گروه خودروسازی برای معرفی یک محصول جدید و ایرانی در هر سال خبر داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها