کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس اوراق بهادار حبابي نيست


کد خبر : ۲۸۱۴دوشنبه، ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴:۴۷۲۳۴۶ بازدید

مدیریت امور بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بورس اوراق بهادار حبابی نشده است، گفت : بحث حباب زمانی مطرح می شود که قیمت‌ها با ارزش ذاتی و واقعی تناسبی نداشته باشد.

محمودرضا خواجه نصیری افزود : قیمت برخی صنایع متناسب با سود‌آوری رشد کرده است و در برخی سهام شرکت‌ها رشد غیرعادی و بیش از قیمت واقعی هم دیده می شود که ریسک کاهش قیمت در سهام این شرکت‌ها وجود دارد.

خواجه‌نصیری تصریح کرد : دوره حباب زمانی است که عرضه‌ها به اندازه کافی و مطلوب انجام نشود و رشد بازار همچنان بدون استراحت و یکنواخت و پایدار باشد.وی درباره حذف معاملات گروهی (ددد) و افزایش زمان معاملات هم گفت : پس از حذف خرید گروهی ، زمان معاملات ۳۰ دقیقه افزایش یافته است و برای افزایش بیشتر زمان معاملات باید کشش بازار را بررسی کنیم.

خواجه‌نصیری اظهار داشت : دامنه نوسان قیمت ، حجم مبنا و افزایش بیشتر زمان معاملات به زمان بیشتری نیاز دارد و هر اندازه بلوغ بازار بیشتر شود ، تصمیم‌گیری در این موارد آسان‌تر خواهد شد.وی اظهار داشت : عکس‌العمل بخش حقوقی و مشخص در شرایط مختلف بازار، فعالیت بازارگردان‌های حرفه‌ای، حذف نگرانی از سهام شناور شرکت‌ها، حضور نهاد‌های تخصصی، افزایش شفافیت شرکت‌ها و توسعه معاملات از مواردی است که به افزایش بلوغ بازار سهام کمک می‌کند.

مدیریت امور بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد :در این شرایط می‌توانیم دامنه نوسان قیمت را بیشتر کنیم و تغییرات بازار سهام نتیجه تجارب آرا خواهد شد و بازار به صورت ساختاری ، کنترل می شود.خواجه‌نصیری در باره شاخص بورس هم گفت: یک نماگر است و نباید به شاخص به عنوان هدف نگاه کنیم بلکه مهم ، تعادل عرضه و تقاضاست و از حقوق سرمایه‌گذاران برای ایجاد بازاری کارا و منصفانه حمایت می کنیم.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها