کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رازهاي موفقيت در استخدام


کد خبر : ۲۷۸۳یکشنبه، ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴:۰۶۲۵۶۳ بازدید

استخدام شدید. تبریک می گوییم،اما حتما می دانید که این تنها آغاز یک روند طولانی برای طی کردن مراحل رشد و رسیدن به موفقیت است.

برای اینکه در محیط کار موفق باشید ابتدا باید مورد پذیرش سایر همکارانتان قرار بگیرید  و به اصطلاح عضو تیم باشید، بعد باید قابلیت های خود را به اثبات برسانید و کم کم جایگاه خود را پیدا کنید. در این گزارش به چند تکنیک اساسی که باید به کار بگیرید و در واقع قوانین نانوشته کارمندی است  آشنا می کنیم. 
 
1. وقت طلاست 
 
یک کارمند و همکار خوب باید بداند که نخستین اصل برای قابل اعتماد بودن آن است که سر موقع مقرر در محل کارحاضر شود و همین طور به موقع محل کار را ترک کند. حتما درک حضور به موقع برای شما راحت تر است اما چرا باید به موقع از محل کار خارج شوید؟ وقتی کارتان تمام شد و زمان اداری هم به پایان رسید در اتاق ها و راهرو ها پرسه نزنید حتی اضافه کاری هم حدی دارد اگر بیش از حد معمول اضافه کاری کنید در نظرهمکارانتان فردی جلوه می کنید که برای رئیس چرب زبانی می کند! 
 
2. سخت کوش باشید 
 
نه همکاران و نه مدیر شما از کارمندی که دائما در مورد  موفقیت در انجام وظایفش نا امید است و یا اینکه شاید و اگر می آورد خوشش نمی آید. حتی اگر تازه کار هستید و در اموری چندان هم وارد نیستید لازم نیست دائما این موضوع را جار بزنید وقتی کار تازه ای به شما واگذار می شود بگویید که تمام تلاشتان را به کار خواهید بست و البته به وعده تان عمل کنید. 
 
3. اجتماعی باشید 
 
بین اجتماعی بودن و اعصاب خورد کن بودن مرز باریکی است!! رعایت ادب، دلنشین بودن، رعایت فرهنگ سازمانی مجموعه تان برای موفقیت شما ضروری است اما فراموش نکنید حد نگه دارید افراط در هر امری زیان بار خواهد بود. همکاران شما کسی که دائما دور و بر رئیس می چرخد و می کوشد توجه او را جلب کند تحمل نخواهند کرد. پرحرفی و کنجکاوی بیش از حد در امور همکارانتان مانند بمب ساعتی جایگاه شما را تهدید می کند و نهایتا اینکه سلام و لبخند را فراموش نکنید معجزه ایست که در کنار قدردانی از زحمات سایرین شخصیت شما را درخشان خواهد کرد. 
 
4. قرارداد موقت 
 
اغلب شرکت ها پس از انتخاب کارمند جدید به صورت موقت با او قرارداد می بندند تا از مهارت های او اطمینان حاصل کنند. در این مدت شما نباید رفتاری کنید که در ظاهر دیگران موقت به نظر برسید یا اینکه رفتارتان نباید به شکلی باشد که دیگران دائما استرس و تنش را در شما مشاهده کنند. خودتان باشید و به روی وظایفتان تمرکز کنید این روش کمک می کند از فکر های بیهوده و سوال خطرناک نظیر اینکه: آخر این قرارداد موقت چه می شود؟ آیا قرار داد من تمدید خواهد شد؟ دور شوید. 
 
5. فضولی ممنوع 
 
در مورد سابقه شرکت ، موقعیت شغلی کارکنان اداری، روابط کاری آدم ها اطلاعات بدست آورید معمولا کشف این امور برای همه جذاب است اما مراقب باشید سوال کردنتان شکل فضولی به خود نگیرد چراکه همکارانتان را از شما فراری خواهد کرد. 
 
6.وقت ناهار 
 
باور کنید یا نکنید وقت ناهار بهترین زمان برای معاشرت با همکارانتان است! حتی زمان طلایی است که از همه امور جاری شرکت سر در بیاورید و کلی نو آوری کنید و برای آینده برنامه ریزی کنید. بهترین دوستان همکار ویا همکاران صمیمی دقیقا در وقت ناهار پیدا می شوند از این زمان نهایت بهره را ببرید.
 
7.اعلام نظر کنید 
 
روزهای نخست روزهای طلایی است که شما می توانید شخصیت، مهارت و توانایی هایتان را ثابت کنید پس در مواردی که از شما نظر خواهی می شود صادقانه جواب دهید اما این به آن معنی نیست که توانایی دیگران را زیر سوال ببرید و به بهای ابراز وجود به شخصیت دیگران توهین کنید اما در عین حال اگر پیشنهادی برای بهبود کار و پیشرفت پروژه ها دارید سریعا مطرح کنید حتی اگر به نظرتان چندان هم پخته نباشد. لطفا خجالت و رودربایستی را کنار بگذارید. 
 
8.مشورت کنید 
 
از افراد با تجربه و باسابقه شرکت نهایت استفاده را ببرید در مورد روند اجرایی کارها و برنامه ریزی ها با آنها مشورت کنید و احترام به پیشکسوت را به جا آورید. 
 
9.اجازه بگیرید 
 
برای استفاده از ابزار ها و وسایل موجود در دفتر از مسئولش کسب تکلیف کنید هیچ چیز را بدون اجازه مدیرتان جابه جا نکنید و لیست کلیه ابراز و وسایلی که برای انجام کار به آن نیازدارید تمیز و مرتب بر روی یک برگه بنویسید و در اختیار مدیرتان قرار دهید. 
 
10.ارزیابی کنید 
 
در پایان هر روز اداری عملکردتان را برای خودتان ارزیابی کنید نقاط قوت و ضعف تان را مشخص کنید و در جهت بهبود عملکردتان تلاش کنید. لیستی از کارهای روزانه تان داشته باشید تا کاری از قلم نیفتد و دفترچه ای داشته باشید تا هر وظیفه و کار جدیدی که به شما محول می شود، ساعات جلسات و رئوس مسائل مطرح شده مدیرتان را در آن یادداشت کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها