کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید + قیمت‌ها


کد خبر : ۲۷۶۶شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰:۲۷۲۲۸۳ بازدید

میزان تولید میوه در سال جاری از نظر وزارت جهاد کشاورزی در حدی است که حتی تا فصل برداشت سال آینده هم برای تامین نیاز داخلی کافی خواهد بود و بازار این محصولات نیز به غیر از سیب متعادل‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

بازار میوه و تره بار در ایام ویژه‌ای مانند شب یلدا و تعطیلات نوروزی هموراه با نوسانات قیمت در سال‌های گذشته روبرو بوده است که براساس نظر کارشناسان عمدتا به دلیل ضعف مدیریت بازار توزیع این شرایط به وجود آمده است.

اما امسال برخلاف سال‌های گذشته بازار میوه شب یلدا، هم از نظر تولید و هم از نظر قیمت متعادل‌ بود و مصرف‌کنندگان مشکل چندانی برای تامین نیاز خود نداشتند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط مساعد تولید، بازار شب عید هم مناسب باشد.

جعفر شهامتی‌فر- مدیر کل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت:‌ از نظر تامین میوه شب عید از جمله سیب، پرتقال، نارنگی و کیوی مشکلی وجود ندارد و همه تلاش دولت بر این است که همچون شب یلدا بازار توزیع و قیمت این محصولات در حد متعادل باقی بماند.

وی افزود: میزان تولید انواع میوه در سال جاری در حدی است که پیش‌بینی می‌شود تا برداشت فصل آینده، این محصولات را بتوان در بازار مشاهده کرد.

مدیر کل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برآوردهای تولید به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد امسال حدود دو میلیون و 600 هزار تن پرتقال، سه میلیون و 100 هزار تن سیب، بیش از 800 هزار تن نارنگی و بیش از 240 هزار تن کیوی تولید شود.

شهامتی‌فر اظهار کرد: اکنون ذخیره‌سازی انواع میوه برای شب عید از سوی ستاد تنظیم بازار آغاز شده و وزارت جهاد کشاورزی نیز آمار و اطلاعات مرتبط با سردخانه‌های خود در اختیار مسئولان بازار قرار داده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود 800 هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور ذخیره شده و ذخیره‌سازی دیگر محصولات نیز شروع شده است که به نظر می‌رسد هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود نداشته باشد چرا که با تولید میوه‌هایی مانند کیوی که پیش بینی می‌شود حدود بیش از 100 هزار تن آن صادر شود و بازار داخلی متعادلی داشته باشد جای نگرانی وجود ندارد.مدیر کل دفتر میوه وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد با مدیریت صحیح و دقیق بازار و نظارت بر فروشندگان در شب عید و ایام تعطیلات نوروزی بتوان جلوی سودجویان و منفعت‌طلبان را گرفت و از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دفاع کرد.

این روزها بازار توزیع و قیمت محصولات کشاورزی و انواع میوه نیز همانند تولید آن‌ها نسبتا مطلوب به نظر می‌رسد؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم پرتقال درجه یک از 1500 تا 2500، هر کیلوگرم نارنگی درجه یک از 1500 تا 1800 و هر کیلوگرم کیوی درجه یک حدود 3000 تومان در بازار عرضه می‌شود.گرچه سیب تنهای میوه‌ای است که قیمت آن در حد متعادل و قابل قبول نیست و کیلویی 5000 تا 6000 تومان عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل عرضه قطره چکانی سیب از سردخانه‌ها و مراکز ذخیره این محصول بوده که امید است با دقت نظر بیشتر مسئولان تنظیم بازار این مشکل برطرف شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها