کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گران شود استقبال مردم هم برای خرید بیشتر می‌شود


کد خبر : ۲۷۴۷جمعه، ۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲:۳۷۲۷۹۰ بازدید

درحالیکه پائیز سال گذشته روند افزایشی قیمت در بازار مسکن کلید خورد پائیز امسال این روند معکوس شد و قیمت‌ها روند کاهشی گرفت اما با وجود کاهش قیمت و شکستن حباب بازار مسکن، تعداد معاملات نسبت ...

درحالیکه پائیز سال گذشته روند افزایشی قیمت در بازار مسکن کلید خورد پائیز امسال این روند معکوس شد و قیمت‌ها روند کاهشی گرفت اما با وجود کاهش قیمت و شکستن حباب بازار مسکن، تعداد معاملات نسبت به پائیز گذشته نزدیک به 150 هزار مورد کاهش یافته است؛ انگار بر حسب عادت در جامعه ایران، متقاضیان زمان افزایش قیمت اقبال بیشتری به بازار نشان می‌دهند!

 کل معاملات منعقد شده مسکن در فصل پائیز امسال 416 هزار و 372 مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 149 هزار و 358 مورد کاهش دارد.در پائیز سال گذشته بیشترین معاملات مربوط به ماه مهر بود اما پائیز امسال آذر صدرنشین تعداد معاملات مسکن بوده و تعداد معاملات در این ماه نسبت به ماه گذشته‌اش نزدیک به 16 هزار مورد افزایش داشته و تقریبا به آمار معاملات مهر ماه نزدیک شده است چراکه آبان امسال میزان معاملات مسکن کاهش چشمگیری داشت که این کاهش در آذر جبران شد.

تعداد معاملات مسکن در آذر امسال 144 هزار و 296 مورد بود که 86 هزار و 323 مورد آن مربوط به خرید و فروش‌ خانه بوده است.

بر اساس آمار موجود از میزان قراردادهای منعقد شده مسکن در کل کشور، از ابتدای سال هرچه قیمت‌ها با نزول بیشتری همراه شده معاملات نیز کمتر شده است و علیرغم شکسته شدن حباب 20 درصدی قیمت مسکن و کاهش دو درصدی قیمت‌ها در فصل پائیز، بازار با رکود مواجه است و استقبال چندانی برای خرید و فروش خانه نیست و به گفته رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک " هر چه قیمت‌ها افزایش یابد تقاضای مردم برای خرید هم بیشتر می‌شود و زمان کاهش قیمت مرم دست نگه می‌دارند".

شاید بازار منتظر اعلام برنامه‌ها و تسهیلات مسکنی وزارت راه و شهرسازی و قطعی شدن میزان وام مسکن است که در بانک مرکزی و وزرات راه و شهرسازی در حال بررسی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها