کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضرابها چگونه ثروتمند شدند؟


کد خبر : ۲۷۲۷پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷:۰۳۱۴۷۰۴ بازدید

رضا ضراب در استانبول مالک هلدینگ رویال است که در تجارت سنگ‌های قیمتی فعال است و 46 درصد صادرات طلای ترکیه را در اختیار دارد. اما او در ایران در کدام بخش فعالیت می کند؟

رضا ضراب که تا چندی پیش شهرت اش در ترکیه به واسطه ازدواج با "ابرو گوندش"، خواننده مشهور بود، این روزها در ایران با اتهام پولشویی و همکاری با بابک زنجانی برای دور زدن تحریم‌ها شناخته می شود. 

 در زمستان ۱۳۸۸، بابک زنجانی ۳۶ ساله هنوز مشهور نشده بود اما رضا ضراب (صراف) تاجر ۳۰ ساله آذری، با ابرو گوندش، خواننده پرآوازه ترک ازدواج کرد و در کشور زادگاهش پرآواز شد. هرچند او علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت جمهوری آذربایجان و ترکیه را هم دارد. اما همچون زنجانی، بخش مهمی از موفقیت تجاری‌اش را مدیون واردات و صادرات بین ترکیه و ایران است. 

ضراب در استانبول مالک هلدینگ "رویال" است که در تجارت سنگ‌های قیمتی فعال است و ۴۶ درصد صادرات طلای ترکیه را در اختیار دارد. اما او در ایران در کدام بخش فعالیت می کند؟
 

dku5vshvrbv4kq2br1e.jpg


رضا ضراب در سال ۱۳۶۲ در خانواده ای ثروتمند در تبریز متولد شد. او از همان جوانی وارد فعالیت های اقتصادی شد و در حوزه های تجارت نفت و طلا متبحر شد. ضراب، همسر ابرو گوندش است. وی یکی از سرشناس ترین و محبوبترین خواننده های ترکیه است. آن دو در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کردند. ابرو گوندش متولد سال ۱۳۵۳ در استانبول است. آنها اکنون صاحب نوزاد دختری به نام "آلارا" هستند.

ضراب گرچه در ترکیه به سرمایه گذاری در زمینه طلا و سنگ های قیمتی معروف شده است اما در ایران نیز دستی در عالم تجارت دارد. تنها در سال ۱۳۸۷، ۹ آگهی تاسیس شرکت فولاد در روزنامه رسمی به ثبت رسیده است.شرکت فولاد گستران قائم سهند، شرکت صنايع فولاد سديد تکيمه داش، شرکت فولاد سازان نصر تيکمه داش، شرکت مجتمع صنايع فولاد قائم تيکمه داش، شرکت صنايع فولاد نوين تيکمه داش ، شرکت صنايع فولاد کاوه تيکمه داش، شرکت صنايع نورد مهر تيکمه داش، شرکت صنايع ذوب الغدير تکيمه داش و شرکت مجتمع صنعتی آذر سهند تيکمه داش از جمله شرکت هایی هستند که رضا ضراب در ایران، عضو هیئت مدیره آنهاست. 

لازم به ذکر است که تمامی این شرکت ها به جز صنایع فولاد کاوه، در دو تاریخ یعنی در تاریخ ۲۹ و ۱۵ آبان ماه سال ۸۷، تاسیس شده اند. اعضای هیئت مدیره از جمله رییس، نایب رییس و عضو هیئت مدیره تمامی این شرکت ها ثابت هستند. حسین ضراب، شهین خباز تمیمی و رضا ضراب اعضای ثابت هیئت مدیره این شرکت ها هستند. سوالی که اکنون مطرح می شود این است که چگونه یک فرد بدون پشتوانه دولت می تواند در یک ماه چندین شرکت  آن هم در زمینه صنعتی به بزرگی صنعت فولاد راه اندازی کند؟

ضرابها چگونه ثروتمند شدند؟ !

حسین ضراب، پدر رضا ضراب است. گفته می شود در زمان جنگ خانواده ضراب به دوبی رفته و رضا پسر کوچک خانواده در ترکیه مانده و آنجا به فعالیت می پردازد که پس از چند سال حسین ضراب پس از بازگشت به ایران کارخانه فولاد سازی تیکمه داش را تاسیس می کند . این کارخانه هم اکنون به نام وی است و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

lwia1mojjnk040udv0ky.jpg

حسین ضراب در کنار مشاور وزیر صنایع و معادن

مدیر عامل این کارخانه حسین ضراب و رئیس هیئت مدیره کارخانه نیر رضا ضراب است. آگهی تاسیس کارخانه کلا بنام خانواده ضراب است . خانواده رضا ضراب یک خانواده کاملا مذهبی هستند و کل اعضای خانواده پیرامون شغل تجارت کم و بیش فعالیت داشته اند که از جمله فعالیت های پدر رضا ضراب میتوان به تاسیس و اداره شرکت بین المللی واردات و صادرات ، تاسیس و فعالیت کشتیرانی (در استانبول ترکیه) ، کارخانه فولاد سازی (در تیکمه داش آذربایجان شرقی) ، صرافی (در دبی) و …اشاره داشت که که همین امر باعث می شود که از رضا ضراب هم یک تاجر ساخته شود .

در سال ۱۳۸۶ طرح توجیهی ساخت کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سفر استانی هیئت دولت مستقیما از طرف خود ضراب در جلسه تقدیر رئیس جمهور از کار آفرینان تبریزی به وی داده شده و در پایان جلسه دستور موافقت احمدی نژاد صادر می شود.

سرانجام در مدت کوتاهی کلنگ افتتاح کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش با حضور مقامات کشوری و استانی به زمین زده شد .افشای فساد مالی گسترده دولتی، خبر اول این روزهای ترکیه است. روز ۲۶ آذر ماه، چند مقام عالی‌رتبه دولتی، فرزندان سه وزیر کابینه و چندین و چند چهره نزدیک به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بازداشت شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها