کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آنچه که تا پایان سال گران نمی شود


کد خبر : ۲۷۲۵پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵:۴۹۳۹۷۶ بازدید

دولت تلاش دارد در اولین زمستانی که سکان اقتصاد کشور را به دست گرفته است از جهش قیمت ها تا نوروز جلوگیری کند.

تنظیم بازار یکی از دغدغه های همه دولتها بوده است. تمامی دولت هایی که طی سه دهه گذشته سکاندار اقتصاد ایران بوده اند بخش قابل توجهی از توان خود را معطوف تنظیم قیمت ها و جلوگیری از فشار به اقشار آسیب پذیر کرده ند.دولت یازدهم نیز در اولین زمستانی که پیش رو دارد تصمیم به محک زدن توان خود در مهار قیمت ها دارد، طی هفته ای که پشت سر گذاشتیم مسئولین دولتی از برنامه های خود جهت مهار قیمت هایی گفته اند که قرار است تا عید نوروز را پشت سر نگذاشته ایم، گران نشوند.

خودرو

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری حضور پیدا کرد و در رابطه با قیمت خودرو تا پایان سال جاری توضیح داد.براساس گفته های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت خودرو تا پایان سال جاری افزایش پیدا نخواهد کرد و تاکید کرد: افزایش پیدا نکردن قیمت خودرو در سال جاری به مفهوم بالا رفتن قیمت خودرو در سال 93 نیست؛ بلکه باید با سیاست‌گذاری وزارت صنعت و توافق با خودروسازان، قیمت خودرو در سال آینده با شرایط آتی تعیین شود.

مرغ و ماهی

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مرغ تا شب عید گران نمی‌شود و قیمت آن در حدود ۶۵۰۰ تومان می‌ماند.

محمد یوسفی اظهار داشت: به دلیل آنکه در حال حاضر تولید بالا است به نظر می‌رسد تا شب عید هیچ گونه افزایش قیمتی برای گوشت مرغ تازه نداشته باشد.امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 4400 تا 4500 تومان است و هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه 6500 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و اگر همین روند ادامه داشته باشد قیمت در همین حدود 6500 تومان باقی می‌ماند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از ثبات قیمت انواع ماهی و مرغ تا پایان سال خبر داد و گفت: قیمت عرضه‌ ماهی و مرغ منطقی است و به دلیل حجم تولید وعرضه مناسب پیش بینی می‌شود افزایش قیمت برای شب عید نخواهیم داشت. وضعیت تولید ماهی خوب و رضایت بخش است که با این تفاسیر تا پایان سال قیمت آنها افزایش نخواهد یافت.

مهدی یوسف خانی قیمت انواع ماهی را به این ترتیب اعلام کرد: ماهی جنوب 23 هزار و 500 تومان، ماهی سفید 17 هزار و 500 تومان، قزل‌آلا 9800 تومان، شوریده 23 هزار و 500 تومان، کپال 33 هزار و 500 تومان، آزاد 5800 تومان و حلوای سیاه 18 هزار تومان است.

مسکن

یک کارشناس اقتصاد مسکن پیش بینی کرد: بازار مسکن تا پایان سال هیچگونه افزایش قیمتی ندارد و در مقابل از اواخر بهمن ماه با رونق در خرید و فروش ها همراه می شود.

عباس زینعلی اظهار کرد: تا اواخر بهمن ماه امسال رونق خرید و فروش به بازار مسکن وارد می شود و این بازار از رکود فعلی دور می شود. از ابتدای امسال تاکنون بازار مسکن با رکود و توقف در سرمایه گذاری ها همراه بوده است و حال کم کم به حالت گذشته برمی‌گردد و بازار مسکن جایگاه قبلی خود را نشان می دهد.

میوه

رئیس اتحادیه باغداران گفت: قیمت پرتقال برای شب عید کیلویی 1800 تا 2000 تومان تعیین شد.عنایت‌الله بیابانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با احتساب تمام هزینه‌های سوخت، کارگری و غیره قیمت خرید پرتقال از باغدار نیز 800 تا 900 تومان است.

رئیس اتحادیه باغداران افزود: قرار است 50 هزار تن مرکبات و 30 هزار تن سیب درختی نیز برای تأمین نیاز شب عید ذخیره‌سازی شود. علاوه بر این طی آموزش‌هایی که دو سال گذشته باغداران دیده‌اند، آنها خود نیز اقدام به ذخیره‌سازی در انبارها می‌کنند که حجم قابل توجهی است. بانکها با سیاست دولت وامهای 21درصد برای ذخیره‌سازی می‌دهند که اگر چه برای ذخیره میوه مناسب است، اما با حمایت و ارائه تسهیلات بیشتر و تأمین نقدینگی می‌تواند کمک بیشتری به ذخیره‌سازی داشته باشد.

باید دید با اقدامات انجام شده، برنامه های دردست اجرا تا چه حد وعده مهار قیمت ها محقق می شود، به هر شکل با قبول کرد با موج تورمی که طی سالهای اخیر با اجرای قانون هدفمندی و رشد شدید نقدینگی به راه افتاده است، نمی توان انتظار داشت که دولت بتواند قیمت ها را به معنی واقعی تثبیت کند بدون آنکه به بخش تولید آسیبی وارد نشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها