کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شمش فولاد روي موج كاهشي


کد خبر : ۲۶۲۲شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶:۱۸۱۷۱۷ بازدید

به‌رغم کاهش روزانه بهای شمش‌های بلوم وارداتی به کشور در طول هفته گذشته، بازار مقاطع اما روزهای نسبتا یکنواخت و ثابتی را پشت سر گذاشت.

در واقع درحالی‌که انتظار این بود که همچون هفته‌های ماقبل، افت قیمت شمش منجر به ريزش میانگین بهای روزانه آهن‌آلات شود، اما مقاومت فولادسازان و خودداری آنها از اعلام و کاهش قیمت، هفته‌ کم نوسانی را برای آنها در بازار آهن رقم زد. 

شنبه متوسط قیمت شمش بلوم 1542 تومان به ازای هر کیلو بود که این رقم تا پایان هفته به 1505 تومان رسید. در همین حال اما میانگین قیمت میلگرد سایزهای سنگین که ابتدای هفته 1730 تومان در بازار آزاد بود، پس از پشت سر گذاشتن هفته‌ای آرام، همان قیمت 1730 تومان را در روز چهارشنبه به ثبت رساند. در این میان تیرآهن‌های ذوبی موجود در بازار نیز اعم از شاخه‌های سبک و سنگین با رشد قیمت در طول این هفته مواجه شدند. 

یکی از معامله‌گران در ارتباط با روند معاملات و قیمت‌های به ثبت رسیده آهن‌آلات در طول هفته قبل گفت: با آنکه نوسانات نزولی قیمت‌ مقاطع، جای خود را به ثبات و رشد قیمت در هفته گذشته داده بود، اما کمترین اثری از آن بر رفتار خریداران مشاهده نشد؛ چراکه روند معاملات محصولات فولادی مانند هفته‌های اخیر سرد و بی‌رمق دنبال شد. 

به گفته این فعال آگاه، تجار و خریداران عمده بازار آهن از آنجا که می‌دانند قیمت‌ها پس از تجربه چند روز ثبات به دلیل رکود معاملات، باشروع هفته مجددا راه نزول را در پیش می‌گیرند ترجیح‌ می‌دهند، همان سیاست عدم خريد را ادامه دهند. به عبارت دیگر سمت تقاضا چه برای خریدهای مصرفی و چه برای خریدهای انباری و احتیاطی، واکنش خود به محرک‌های قیمتی را از دست داده است، از این‌رو ثبات و رشد قیمت برای چند روز کمترین تاثیری بر روند معاملات ندارد. هفته گذشته در بورس کالا نیز نشانه‌های رکود و عقب‌نشینی فولادسازان از ارائه محصول به خوبی دیده می‌شد. در واقع، هفته پیش تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بود که فولاد هرمزگان جنوب و ذوب‌آهن اصفهان ترغیب به عرضه محصول در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا شدند، زیرا دیگر فولادسازان به خصوص بخش خصوصی از حضور در این تالار با علم به بی‌رونقی معاملات عقب نشسته بودند. به گفته یکی از کارگزاران هفته پیش رو نیز حجم عرضه‌ و تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا کم خواهد بود، چرا که چشم‌انداز قیمت‌ها در بازار کاهشی است و رکود و ضعف تقاضا همچنان بر فضای معاملات مانند روزهای پیش حاکم است. 

شمش لندن به 300 دلار رسید 

از سوی دیگر همزمان با سیر نزولی قیمت شمش در مبادی ورودی کشور، قیمت هر تن شمش در بورس کالایی لندن (LME) روز پنج‌شنبه، 19 دسامبر عدد 300 دلار را ثبت کرد. این محصول از ابتدای این ماه 40 دلار در هر تن رشد قیمت داشته است و به نظر می‌رسد به روند صعودی خود کماکان ادامه دهد. 




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها