کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری از تامین اجتماعی


کد خبر : ۲۵۹۸۶چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۱۶۵۱۷۰ بازدید

مدیرکل فنی سازمان تامین اجتماعی گفت: افرادی که به صورت غیر ارادی بیکار می شوند می توانند از مقرری بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

سیروس نصیری گفت: مطابق ماده 2 قانون، افراد پس از بی کاری غیر ارادی می توانند مشمول بیمه بی کاری شوند.

وی افزود: بر اساس قانون، بیمه شدگان از 6 ماه تا 50 ماه می توانند از سازمان تامین اجتماعی تحت عنوان بیمه بیکاری، مقرری دریافت کنند.

مدیرکل فنی سازمان تامین اجتماعی در خصوص میزان مقرری بیمه بیکاری پرداختی به افراد مجرد اظهارکرد: افراد مجرد می توانند به مدت 6 تا 36 ماه مشمول دریافت بیمه بیکاری شوند.

نصیری با ارائه آماری از تعداد افرادی که در حال حاضر از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون 230 هزار و 806 نفر از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیکاری دریافت کرده و سازمان تامین اجتماعی در طول هر ماه 214 میلیارد تومان تحت عنوان بیمه بیکاری، پرداختی دارد.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای دریافت بیمه بیکاری تصریح کرد: افراد پس از بیکاری ظرف مدت 30 روز باید به ادارات کار مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند. پس از آن، اگر واجد شرایط شناخته شوند، بیمه بیکاری به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل فنی سازمان تامین اجتماعی در خصوص میزان مقرری پرداختی به هر نفر در طول ماه اذعان کرد: میانگین دریافتی 3 ماهه هر بیمه شده در عدد 55 ضرب شده و میانگین آن به افراد پرداخت می شود.

نصیری تاکید کرد: مدت دریافت بیمه بیکاری، جزو سوابق و بازنشستگی افراد محسوب می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها