کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه زمانی برای خرید مناسب است


کد خبر : ۲۵۹۷پنجشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۶:۱۷۳۷۲۲ بازدید

اگرچه طی ماه گذشته در پی ثبات تقریبی نرخ دلار آزاد بازار کامپیوتر هم روزهای کم نوسان‌تری را از لحاظ قیمت، نسبت به ماه‌های گذشته سپری می‌کند.

اگرچه طی ماه گذشته در پی ثبات تقریبی نرخ دلار آزاد بازار کامپیوتر هم روزهای کم نوسان‌تری را از لحاظ قیمت، نسبت به ماه‌های گذشته سپری می‌کند. اما این به معنی بازگشت آرامش و  ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار نیست.

چرا که طی ماه گذشته برخی از فعالان بازار که به سختی زیر بار موضوع کاهش قیمت‌ها رفته‌اند، با اتخاذ سیاست‌های خاصی تعادل بازار را به هم زده و موجب گلایه خریدارانی شده‌اند که به هوای خریدی با قیمت مناسب، راهی بازار شده‌اند.عدم عرضه کالا به بازار به بهانه کاهش موجودی، اعلام قیمت‌های پرت و غیرمنطقی برای کالاهای موجود در بازار از جانب برخی از فعالان بازار کامپیوتر و همچنین افزایش بهای خدمات برخی از سیاست‌هایی است که گروهی از فعالان بازار طی یک ماه اخیر به کار گرفته تا به این ترتیب موجودی خود را برای یک بازار پرمخاطب‌تر حفظ کنند.بازاری که از حدود یک ماه و نیم دیگر به بهانه شب عید رونق گرفته و همین موضوع بهانه‌ای شده است برای عدم عرضه کالاهای کامپیوتری از جانب فروشندگان.

اما در این شرایط خریداران چه باید بکنند؟ آیا باید بهای اضافی را بابت دریافت خدماتی نظیر پس از فروش و نصب برخی از نرم‌افزارها و... پرداخت کنند؟ یا اینکه زیر بار قیمت‌های گران کالاهایی بروند که در حقیقت بهای کمتری دارد؟ شاید هم بهتر باشد خرید را به زمان دیگری موکول کنند.در مواجهه با این سوال، برخی از خریداران اعلام کرده‌اند که خرید آنها بستگی به نیاز آنها به کالای مورد نظر و البته قیمت آن دارد. به عنوان مثال، اگر آنها قصد خرید کالایی با میانگین قیمت 100 تا 500 هزار تومان را داشته باشند در زمان حال برای خرید اقدام می‌کنند. اما اگر کالا در رده گران قیمت‌های بازار باشد خرید آن را به زمانی که قیمت‌ها کاهش بیشتری یابد موکول می‌کنند.

اما ملکی یک کارشناس بازار در این باره اعلام کرد با توجه به شرایط فعلی بازار، شاید بهتر باشد که خریداران خرید را به شب عید که موجودی بازار کامل است و برخی از شرکت‌ها و حتی فروشندگان تخفیف‌هایی را به بهانه حضور در جشنواره فروش زمستانه یا نوروزی برگزار می‌کنند موکول کنند.

 به گفته این کارشناس، معمولا از اواسط بهمن‌ماه شرکت‌های مطرح و حتی مراکز خرید و فروش با برگزاری جشنواره‌های فروش کالاهای گوناگونی را به بازار تزریق کرده و در این جشنواره‌ها معمولا هدایایی برای تشویق مشتری به وی ارایه می‌شود که این هدایا ممکن است تخفیف باشد یا کالا.

سالاری یکی از فعالان بازار هم در این باره می‌گوید: معمولا در ایام شب عید رقابت بین فروشندگان برای فروش کالا بیشتر می‌شود و به همین دلیل با مشتری بیشتر راه می‌آیند. برای همین بهتر است خریداران در صورتی که عجله‌ای برای خرید کالا ندارند، خرید را به شب عید موکول کنند.

این درحالی است که صالحی، یکی از کارشناسان بازار نظر دیگری دارد. به گفته وی، بهترین اقدام از جانب خریدار (در صورتی که عجله‌ای برای خرید نداشته باشد) موکول کردن خرید به هفته دوم فروردین‌ماه سال جدید است. زیرا در این زمان بازار روزهای کم‌مخاطبی را می‌گذراند و خریدار نیز به دور از شلوغی و هیاهوی بازار شب عید،خرید خود را انجام دهد. از طرفی در هفته دوم فروردین ماه معمولا بازار با کاهش میزان تقاضا مواجه شده و فروشندگان نیز باید زمینه را برای ورود کالاهای جدید به بازار فراهم کنند. به همین دلیل در این زمان ممکن است تخفیف بیشتری به خریدار بدهند.

تجربه سال‌های پیش نیز نشان‌دهنده این موضوع است که بازار هفته دوم فروردین ماه معمولا بازاری است که آغوشش را برای مشتریان، چه مشتریان تهرانی و چه آنهایی که مسافر هستند باز کرده و با روی باز از آنها استقبال می‌کند. ارایه تخفیف‌های نقدی، ارایه برخی از خدمات به صورت رایگان از جانب فروشنده به خریدار، برخی از اتفاقاتی است که معمولا بازار کامپیوتر در نخستین هفته کاری خود در سال جدید با آن مواجه می‌شود.حالا انتخاب با شماست. با توجه به این اطلاعات می‌توانید هم‌اکنون برای خرید اقدام کنید. یا اینکه خرید را به شب عید یا حتی کمی دیرتر موکول کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها