کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در انتظار تصمیم دولت


کد خبر : ۲۵۹۶۸چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷:۳۵۲۱۰۵ بازدید

رئیس‌کل بیمه مرکزی با هشدار نسبت به شرکت‌های بیمه‌ای در دادن تخفیف‌های بیشتر در صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تأکید کرد: آیین‌نامه مربوط ...

رئیس‌کل بیمه مرکزی با هشدار نسبت به شرکت‌های بیمه‌ای در دادن تخفیف‌های بیشتر در صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث تأکید کرد: آیین‌نامه مربوط به تخفیفات و جرایم و امکان انتقال تخفیف عدم‌خسارت از خودرو به راننده برابر با قانون جدید در دست بررسی شورای‌عالی بیمه قرار دارد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از همشهری، عبدالناصر همتي روز گذشته در يك نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درخصوص سرانجام آيين‌نامه‌هاي قانون جديد بيمه شخص ثالث گفت: اين قانون نياز به 16 آيين‌نامه جديد دارد كه بايد طي 3‌ماه تا 5‌سال آينده مصوب شود و مهم‌ترين آيين‌نامه كه مربوط به تخفيفات و جرايم مي‌شود تا 2هفته آينده براي تصويب نهايي و اجرا به هيأت دولت ارسال خواهد شد.

رئيس‌كل بيمه مركزي با بيان اينكه در قانون جديد بيمه شخص‌ثالث جلوي تخفيفات شركت‌هاي بيمه گرفته شده است، اظهار داشت: به شركت‌هاي بيمه تكليف شده است كه بيش از 5.2 درصد در رشته بيمه شخص ثالث تخفيف ندهند. وي با تأكيد بر اينكه در رشته بيمه شخص ثالث تخفيف معنا ندارد، گفت: اين رشته جزو رشته‌هاي زيانده بيمه است و هيچ شركتي اجازه ارائه تخفيف فراتر از 5.2 درصد تعيين شده در قانون جديد را ندارد.

همتي در ادامه درباره بيمه عمر و برنامه‌هاي بيمه مركزي براي اين رشته و نيز نظارت بر عملكرد شركت‌هاي بيمه در اين خصوص اظهار داشت: بايد بيمه عمر و زندگي از غيرزندگي تفكيك شود. وي افزود: از اين پس هيچ تقاضايي براي صدور مجوز بيمه‌هاي مختلف در بيمه مركزي صادر نمي‌شود و شركت‌ها بايد حساب بيمه عمر خود را از ديگر رشته‌ها تفكيك كنند تا مشخص شود ذخاير بيمه عمر چگونه نگهداري مي‌شود. همتي جلوگيري از رقابت‌هاي مكارانه و ناسالم در صنعت بيمه را ازجمله وظايف اين نهاد برشمرد و گفت: بسياري از فعاليت‌هايي كه برخي اسم آن را رقابت مي‌گذارند، مكارانه و ناسالم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها