کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم بانکهای ایران پا برجاست


کد خبر : ۲۵۸۷چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸:۵۰۳۳۷۸ بازدید

مشاور ارشد مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا اعلام کرد که حتی اگر ایران در گفت و گوهای هسته ای در ژنو به یک توافق جامع دست یابد، احتمالا تحریم بانک ها و موسسات مالی این کشور تا مدتی پابرجا خواهد بود.

معاون سابق رییس جمهوری آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی در مقابله با تروریسم با ارسال یادداشتی در زمینه نقش حیاتی تمامیت مالی در حفظ امنیت ملی به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بانک ملی شارجه، افزود: حتی اگر فرایند گفت و گو های هسته ای معتبر باشد، غیرواقعی خوهد بود که انتظار رفع فوری همه تحریم ها علیه موسسات مالی ایران را داشته باشیم.

زراته اظهار داشت: هدف توافق موقت که در سوم آذر ماه امسال در ژنو حاصل شد این است که ظرف شش ماه برنامه هسته ای ایران را بیشتر راکد کند به طوری که مذاکره کنندگان بین المللی بتوانند توافق جامع تری را دنبال نمایند.

اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته اعلام کرد در صورتی که ایران به تعهدات خود در رابطه با موضوع هسته ای عمل کند، تحریم ها علیه این کشور را لغو خواهد کرد.

این در حالی است که کابینه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته تلاش زیادی را برای جلوگیری از اعمال تحریم های جدید علیه برنامه هسته ای ایران و زمانی که رییس کمیته بانکی سنای آمریکا اقدامات سختگیرانه تر علیه ایران را خواستار شده بود، از خود نشان داد.

زراته اظهار داشت: برغم چنین اقداماتی، تحریم های موجود ادامه خواهد داشت و معتقدم پیش از آنکه تمام تحریم ها علیه موسسات مالی و بانکی ایران برداشته شود، فرآیند بسیار طولانی باید طی شود. هرچند بسیاری از اعمال تحریم ها بخاطر برنامه های هسته ای ایران است اما برخی از این محدودیت ها به فعالیت موسسات ایرانی که ادعا می شود امور نظامی انجام می دهند، مرتبط می شود.

گرمی اخیر روابط میان غرب و ایران به دنبال موافقت ایران با گروه پنج بعلاوه یک شامل انگلستان، چین، آلمان، روسیه و آمریکا در زمینه برنامه هسته ای این کشور، امید ایرانیان، بانکهای بین المللی و شرکتهای نفتی که تحریم های اقتصادی راه آنها را سد کرده است، بالا برده است.

همچنین در صورت موافقت مشترک اعضای گروه پنج بعلاوه یک، چنانچه مذاکره کنندگان وقت بیشتری برای پیگیری ها لازم داشته باشند، توافق موقت می تواند برای شش ماه دیگر نیز تمدید شود.

این نگرانی همواره وجود داشته است که چنانچه مذاکره کنندگان چنین توافقاتی را دنبال کنند، احتمالا گفت و گوها طولانی شوند. با توجه به این حقیقت که ارتباط نزدیکی میان تمامیت مالی و امنیت ملی وجود دارد، چندین لایه تحریم در ارتباط با مسیرهای غیرقانونی که بانکهای ایرانی و بین المللی را به هم وصل می کند، وجود دارد.

وی افزود: بنابراین بسیار خوشبینانه خواهد بود که انتظار داشته باشیم کشورها تمام تحریم ها را بردارند قبل از آنکه این موسسات اعتبار خود را به اثبات برسانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها