کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین سوغات چین


کد خبر : ۲۵۳۳دوشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱:۱۸۹۱۸۹ بازدید

در میان انبوهی از خودروهای چینی که به سمت کشورمان سرازیر شده اند این بار شاهد تردد یک محصول جدید از کمپانی فاو در خیابان های ایران هستیم .
جدیدترین سوغات چین جدیدترین سوغات چین

این خودرو محصول شرکت فاو چین به عنوان قدیمی ترین و یکی از کیفی سازترین خودروساز کشور چین است.این خودرو با بازه قیمتی 63 میلیون تومان امروز به عنوان جدیدترین محصول چینی در شرکت بهمن موتور تولید میشود . گیربکس این خودرو سدان اتوماتیک مجهز به سیستم تیپ ترونیک بوده و از کیسه هوای راننده ، سرنشین و ترمز ABS نیز بهره می برد.گفتنی است شرکت فاو سال 1953 به عنوان خودروساز در کشور چین آغاز به کار کرد و هم اکنون به بیش از 70 کشور دنیا خودرو صادر می کند.این شرکت درحال حاضر با 4 شرکت بزرگ Toyota، Mazda، Volks-Audi و Daihatsu در خصوص تولید انواع موتور، گیربکس، خودروها سواری، کامیون و کامیونت همکاری دارد.این شرکت دارای 16 زیرمجموعه در نقاط مختلف چین است و حدود 118 هزار پرسنل دارد.

به گفته اسماعیل کاویانی رئیس سازمان فروش گروه بهمن اجرای پیش فروش 200 دستگاه از خودروی آسا به بازار با استقبال کم نظیر متقاضیان مواجه شد به طوری که عرضه این خودرو و شرایط فروش آن زمینه خرید خودرو متناسب با هر سلیقه و توان اقتصادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.رئیس سازمان فروش گروه بهمن قیمت این محصول جدید را 63 میلیون و 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مرحله اول پیش فروش این خودرو به اتمام رسیده که تحویل این خودروها به مشتریان در حال انجام است .

وی همچنین مرحله بعدی پیش فروش خودرو آسا را 2 تا 3 ماه آینده اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به رضایت خریداران از کیفیت و امکانات محصولات  گروه بهمن در بازار داخلی، زمینه حضور خودرو سواری آسا محصول شرکت FAW با قیمت مناسب و رقابتی در مقایسه با دیگر خودروهای هم کلاس خود در بازار ایران فراهم شده است.

نقد و بررسی  :

نمیشود از قیافه اش ایراد گرفت. نه آن برجستگی های همیشگی چینی پسند را دارد و نه آن جلوپنجره سیخ سیخی را. نمای جلویی اش خیلی جاافتاده است با چراغ های منطقی. این زوایای نرم خیلی آرام در کناره ها ادامه پیدا می کنند و به طرزی زیبا به چراغ های عقب می رسند. آنقدر روی طراحی خارجی اش کار کرده اند که ضریب اصطکاک آن 0.28 شده است. یک خودرو در همین کلاس طراحی ضریب اصطکاک 0.3 دارد. درون کابینش هم بهتر از بقیه است. غربیلک فرمان، داشبورد، کنسول، دکمه ها، پیچ ها، اهرم ها، جنس سقف، جنس ستون ها، روکش صندلی ها، کفپوش و حتی دریچه تهویه مطبوعش از مواد مرغوب ساخته شده است. حالا اگر با مرسدس بنز Sکلاس مقایسه اش نکنید، از بقیه هموطنانش که بهتر نشان میدهد. آنقدر با خارجی ها ارتباط داشت تا خدا را شکر از یک اخلاق کلیشه ای دست برداشت. عقربه و پشت آمپر این خودرو خیلی ساده است. و همین هم زیبایش کرده. اسم نمی بریم ولی مثل برخی مدلها از چراغ های هفت رنگ و صد جور ادا اطوار استفاده نکرده است.مدل B50 سال 2009 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. از آن با اصل و نسبها بود. چراکه سال قبلش در نمایشگاه پکن از نسخه مفهومی اش رونمایی شده بود. چینی ها معمولاً از این کارها نمی کنند. یک راست می روند سراغ تولید. قیمت پایه اش آن زمان 16 هزار دلار اعلام شد. پیشرانه اش 1.6 لیتری با 102 اسب بخار قدرت بود.اندکی ضعیف تر از 1.6 لیتری های معروف بازار ایران مثل L90 و هیوندای i20. قرار شد که جعبه دنده اش هم دستی باشد و هم اتوماتیک. 

 مثلاً فاصله بین ستون های جلو و جعبه کنسول مهم است. دقت کنید اگر این فاصله در هر خودرویی کم باشد، قطعاً آن خودرو خوب است.یک چیز دیگر هم مهم است. جایی که شیشه جلو به پشت کنسول میرسد هم نباید از سر بازکنی و به عبارتی سمبل کاری شده باشد. هر خودرویی که روی این قضیه کار کرده باشد، بقیه چیزهایش هم خوب است. B50 به عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی، می تواند با افتخار اعلام کند که کپی کاری نیست. شاید خیلی چهره دلربایی نداشته باشد ولی هر چه هست، خودش هست. چینی ها هم بد و خوب دارند و فاو B50 از خوب های چینی محسوب میشود. همین ابتدا یک ایراد؛ اگر پیشرانه اش DOHC (دو میل سوپاپ روی هر سیلندر) می بود خیلی بهتر میشد. ساده اش یعنی DOHC 16 سوپاپه است و SOHC 8 سوپاپه. B50 به صورت SOHC (تک میل سوپاپ) ساخته شده که این روزها دیگر منسوخ شده است. درباره مصرف سوخت این خودرو نکته جالب عنوان شده است. می گویند با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در هر 100 کیلومتر تنها 6 لیتر سوخت نیاز دارد و این را هم می گویند که از نظر آلایندگی با معیار یورو 4 تطابق دارد. بر خلاف تصور، علاوه بر ایربگ راننده، ایربگ پرده ای نیز دارد. غربیلک فرمان چرم پوش، کروز کنترل، حسگر پارک، ترمز ضد قفل ABS از شرکت بوش مدل 8.1، توزیع نیروی ترمز EBD، سانروف، صندلی های برقی، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی 6 بانده با قابلیت پخش MP3، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر و چراغ های مه شکن را نیز به امکاناتش اضافه کنید.

در لیست آپشن ها نمایشگر LCD، موقعیت یاب جهان GPS، پخش DVD، تیونر داخلی تلویزیون و پورت های USB و کارت های حافظه SD نیز دیده می شود. فاو B50 در تست تصادف موسسه چینی CNcap از 50 امتیاز کلی 41.8 امتیاز را کسب کرده که برای خودش خیلی است. سیستم تعلیق آن هم دو جناقی است. حالا خوب یا بد این خودرو چند روزی هست که پا به خیابانهای شهرمان گذاشته است که برخی از فروشندگان در بازار این خودرو را بین 68 تا 71 میلیون تومان در بازار بفروش میرسانند . در این محدوه قیمت هیچ رقیبی به غیر از مزدا2 و مگان 1600 برای این خودرو در بازار نیافتیم . 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها