کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نجومی‌ترین حقوق‌ها در کدام وزارتخانه‌ پرداخت شد؟


کد خبر : ۲۵۲۰۶چهارشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۲۴۸۲۲۱ بازدید

رئیس کل دیوان محاسبات کشور شب گذشته نتیجه بررسی‌های این دیوان از حقوق و دریافتی 950 مدیر عالی‌رتبه دولتی را تشریح ...

رئیس کل دیوان محاسبات کشور شب گذشته نتیجه بررسی‌های این دیوان از حقوق و دریافتی 950 مدیر عالی‌رتبه دولتی را تشریح کرد. به گفته امین حسین رحیمی این لیست شامل حقوق مقامات دولتی شامل معاون وزیر به بالا و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های دولتی مستقر در تهران است و شامل افرادی می‌شود که درآمد آنها ماهیانه 3 تا 70 میلیون تومان می‌شود.

بر اساس این گزارش از لیست موسوم به لیست 950 نفری،‌ 70 درصد مطابق نظر دولت تا سقف 20 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. اطلاعات جزئی‌تر این لیست نشان می‌دهد 28 درصد زیر 10 میلیون، 26 درصد بین 10 تا 15 میلیون، 14 درصد بین 15 تا 20 میلیون ، 10 درصد بین 20 تا 25 میلیون، 13 درصد از 25 تا 30 میلیون ، شش درصد از 30 تا 35 میلیون تومان و دو درصد بیش از 40 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. 

در واقع به گفته رئیس دیوان محاسبات تنها هشت نفر از مدیران دولتی بالای 40 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. این گزارشی است که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم چند روز پیش در برنامه تلویزیونی «پایش» کلیات آن را عنوان کرده و گفته بود از 950 مدیر دولتی 8 نفر بالای 40 میلیون تومان و 80 نفر بالای 30 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند. 

اطلاعات جزئی‌تر از گزارشی که دیوان محاسبات به درخواست علی لاریجانی، رئیس مجلس آماده کرده، نشان می‌دهد متوسط میزان دریافتی مقامات و مدیران در نهاد ریاست جمهوری 14 میلیون تومان و بیشترین آن 30 میلیون تومان بوده است.

متوسط میزان دریافتی ماهانه مدیران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 20 میلیون تومان و بیشترین دریافتی آنها نیز 70 میلیون تومان بوده است. یکی از معاونین وزارت بهداشت 40 میلیون تومان حقوق و 30 میلیون کارانه دریافت کرده است که البته کارانه نیز مصوبه دولت است.

همزمان با انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف، برخی از مدیران دولتی کمپین انتشار فیش‌های حقوقی را راه انداختند. کمپینی که در آن فیش حقوقی برخی از وزرا مانند وزیر بهداشت و یا برخی دیگر از مقامات دولتی منتشر شده و دریافتی آنها را کمتر از 10 میلیون تومان در ماه نشان می‌داد. مدیران دولتی این کمپین را با این هدف راه انداختند که نشان دهند همه مقامات حقوق‌های نامتعارف دریافت نمی‌کنند و افکار عمومی همه را با یک چوب نرانند. 

بخش دیگری از این گزارش مربوط به حقوق مدیران بیمه و بانک‌هاست. یعنی بخشی که اولین و جنجالی‌ترین فیش‌های حقوقی از آن خارج شد. مانند فیش 87 میلیونی مدیران بیمه مرکزی و یا فیش 243 میلیونی مدیر بانک رفاه. اما رئیس دیوان محاسبات می‌گوید میزان دریافتی مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها 27 میلیون تومان و بیشترین دریافتی آنها حدود 57 میلیون تومان بوده است.

حقوق و مزایای ماهانه مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی هم حدود 23 میلیون تومان و بیشترین دریافتی آنها 44 میلیون تومان اعلام شده است. حقوق وزارت نفتی‌ها هم به طور میانگین ماهیانه 20 میلیون تومان و بیشترین میزان دریافتی آنها حدود 39 میلیون تومان عنوان شده است. 

به گفته رحیمی 322 پرونده در مورد فیش‌های حقوقی تشکیل و 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به خزانه بازگردانده شده است. همچنین برای مدیرانی که فوق‌العاده‌های بالا دریافت کرده‌اند، رای محکومیت صادر شده؛ مانند پرونده‌های مربوط به بیمه ایران، بانک توسعه تعاون، توسعه صادرات، سپه، مسکن، شرکت ملی نفت ایران و در وزارت نفت هم اضافه پاداش موجب توبیخ و یا انفصال از خدمت شده است. 

سخنگوی دولت هم دیروز در نشست خبری خود اعلام کرده بود در راستای برخورد عملی دولت با فیش‌های حقوقی 13 مدیر عالی استفعا داده و یا برکنار شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها