کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال 95


کد خبر : ۲۴۵۰۰چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰۷۶۸۸ بازدید

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران اقتصادی دولت پیشنهاد ...
پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال 95پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال 95

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران اقتصادی دولت پیشنهاد داده‌ایم تا هرگاه نرخ تورم تک رقمی تثبیت شد و قیمت ارز به ارزش واقعی خود رسید، آنگاه تعرفه واردات خودرو را صفر کنند.

محمدرضا نجفی‌منش از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران اقتصادی دولت پیشنهاد داده‌ایم تا هرگاه نرخ تورم تک رقمی تثبیت شد و قیمت ارز به ارزش واقعی خود رسید، آنگاه تعرفه واردات خودرو را صفر کنند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو 40 درصد است که با توجه به طی مراحل مختلف قانونی یک خودرو خارجی با تعرفه 55 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد به همین خاطر خودروسازان پیشنهاد داده‌اند تا در صورت ثبات در فضای اقتصاد کلان کشور تعرفه واردات خودرو صفر شود.

نجفی‌منش تصریح کرد: ما معتقدیم که اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد، تورم تک رقمی شود و قیمت ارز به ارزش واقعی خود برسد، آنگاه فضای مناسب برای کاهش تعرفه واردات خودرو و رساندن آن به صفر به وجود خواهد آمد اما تا به وجود آمدن آن شرایط کاهش تعرفه به ضرر تولید داخلی خواهد بود.

او گفت: تک رقمی شدن نرخ تورم اگرچه محقق شده اما لازم است تا این رویه تثبیت شود و تورم نه تنها یک رقمی شود بلکه نرخ آن به زیر پنج درصد هم برسد تا بر اساس آن بتوان سایر شاخص‌های کلان اقتصادی را بازسازی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها