کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راز صداهای عجیب مودم‌های دایل‌آپ


کد خبر : ۲۴۳۴سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵:۲۰۵۷۶۷ بازدید

یکی از صداهای عجیبی که به نظر می‌رسد متولدین دهه شصت رابطه بیشتری با آن داشته باشند، صدایی است که موقع اتصال به اینترنت دایل آپ از مودم می‌شنیدیم.

 این صدا یا بیانگر اتمام حساب اینترنتی و یا برقراری ارتباط از طریق مودم‌های 56 کیلوبیتی بود. اما به راستی این صدا چه معنا و مفهومی دارد؟ عده‌ای عقیده دارند این صداهای عجیب و غریب چیزی جز اطلاعات مبادله شده توسط دستگاه را نشان نمیداد.

دیاگرام مربوط به این دستگاه پاسخ حقیقی صداهای این مودم را خواهد داد به این ترتیب که قسمت اول صدا فرایند شماره‌گیری را نشان می‌دهد. قسمت دوم صداها، میزان سرعت تبادل اطلاعات مودم را روشن می‌سازد.

قسمت سوم پارامترهایی مانند تعداد بیت اطلاعات، بیت توقف و توازن آن‌ها را نشان می‌دهد. به ترتیب صداهای بعدی، نرخ انتقال اطلاعات، تنظیم مودم برای برقراری ارتباطات همزمان، کامل شدن برقراری ارتباط و حاصل کار را بیان می‌کنند.

این دسته ازمودم‌ها با توجه به اینکه در قرن بیستم استفاده می‌شدند طبیعتا با استفاده از امکانات قدیمی سعی بر آن داشتند تا با بیشترین سرعت ممکن اطلاعات 0 و1 را انتقال دهند. این صدا، صدای دنیای دیجیتال است که توسط دنیای آنالوگ محدود شده و بسته به سرعت هر مودم متفاوت بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها