کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۴۱۴۸سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۵۹۶۱۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح در 4 هفته اخیر تثبیت شده و این در شرایطی است که ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح در 4 هفته اخیر تثبیت شده و این در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا هستند.

تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بر این باورند که برگزاری نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا و اعلام نتایج این نشست و همچنین همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1 درصد کاهش به 1282 دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها روز گذشته به بیش از 1287 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از 16 می به شمار می رود.

نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز و فردا برگزار شود. اعلام نتایج نهایی این نشست به خصوص وضعیت نرخ بهره تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ تورم و نزدیک شدن به وضعیت اشتغال کامل فشار زیادی را بر فدرال رزرو وارد می کند تا نرخ بهره را افزایش دهد.

نگرانی نسبت به خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز فشار زیادی را بر بازارهای بین المللی وارد کرده است. خروج بریتانیا می تواند اروپا را با رکود اقتصادی دیگری روبرو کند و فشار شدیدی را بر اقتصاد جهانی وارد نماید.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.27 درصد افزایش به بیش از 896 تن رسیده است که این بالاترین رقم از اکتبر 2013 میلادی به شمار می رود.

ارزش پوند انگلیس در برابر دلار نیز روز گذشته به پایین ترین سطح در دو ماه اخیر  رسید و این مساله موجب شد تا قیمت طلا بر مبنای پوند به بالاترین رقم از سپتامبر 2013 برسد.

ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح در 6 هفته اخیر رسیده است.

گزارش "سایت طلا " حاکیست، شاخص سهام آسیا نیز تحت تاثیر نگرانی نسبت به همه پرسی بریتانیا با کاهش روبرو شده است. بازارهای بین المللی نگران نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند. نشست بانکهای مرکزی سوییس، ژاپن و انگلیس نیز طی روزهای آینده برگزار می شود.

طی ساعات آینده قرار است آمارهای اقتصادی مهمی نیز منتشر شود که از آن جمله می توان به وضعیت اشتغال منطقه یورو در سه ماه نخست امسال، شاخص تولیدات صنعتی منطقه یورو وضعیت خرده فروشی آمریکا در ماه می و قیمت واردات و صادرات آمریکا در ماه گذشته اشاره کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها