کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عبور از نیمه 85 هزار واحد به مدد پالایشگاه‌‌ها


کد خبر : ۲۴۱۰دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷:۴۶۱۸۰۱ بازدید

معاملات امروز بورس تهران تحت تأثیر اولین لایحه دولت روحانی با افت‌خیز‌هایی همراه شد در حالی که شاخص بورس به مدد پالایشگاه‌ها از نیمه 85 هزار واحد هم فراتر رفته است.

روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری ایران لایحه بودجه 93 کشور را تقدیم مجلس کرد و اکثر صنایع بورسی که چشم‌انتظار اعداد و ارقام این بودجه بوده‌اند در اولین روز کاری پس از آن با افت‌و‌خیزهایی همراه شده است.

بنابر این گزارش؛ امروز نماد شرکت‌های پالایشی با توجه به عدم وجود اخبار منفی در مقایسه با دیگر صنایع، پیشرو بازار هستند و شاخص را تا عبور از نیمه 85 هزار واحد همراهی کرده‌اند.

گروه‌های صنایع بانکی که طی هفته‌های گذشته با استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران رشد‌های خوبی را تجربه کرده بودند هم اکنون در مدار کاهش قیمت قرار گرفته و به همین ترتیب تأثیر منفی بر شاخص دارند؛ در این گروه اکثر بانک‌ها با روند متعادلی خرید و فروش می‌شوند.

در گروه شرکت‌های پتروشیمی که قرار بود در لایحه بودجه 93 تخفیف خوراک مایع پیشنهاد شود، چنین اتفاقی رخ نداد و موجب کاهش قیمت شرکت‌های تأثیرپذیر از این امر شده است.

روز گذشته در اولین لایحه بودجه دولت روحانی برخی پیش‌بینی‌ها به ضرر سنگ‌آهنی‌ها تمام شده به طوری که بهره مالکانه که هر ساله گریبان‌گیر این گروه پرریسک است با رشد سه برابری به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.

در گروه معادن و سنگ آهن معدنی و صنعتی گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معدنی و صنعتی چادرملو و معادن بافق بیشترین تأثیرمنفی را برشاخص گذاشته‌اند.

 به گفته برخی تحلیل‌گران بازار خودرویی‌ها که طی هفته‌های اخیر به واسطه لغو تحریم‌ها روزهای خوشی را سپری می‌کردند، هم اکنون در بسیاری از نماد‌ها از جمله ایران‌خودرو، گروه بهمن و سرمایه‌گذاری رنا با صف فروش و کاهش قیمت معامله می‌شود به سبب همین امر این صنایع بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشته‌اند.

در معاملات امروز فرابورس شاخص رشد 17 واحدی را تجربه می‌کند که عامل اصلی این افزایش صف خرید در گروه پتروشیمی و پالایشی این بازار بوده است، پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی جم، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی خراسان و نفت ایرانول بیشتر تأثیر مثبت را بر شاخص داشته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها