کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند نزولی قیمت طلا


کد خبر : ۲۳۵۲شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵:۰۴۲۲۱۶ بازدید

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و بهتر شدن احتمالی وضعیت بازار کار و اشتغال این کشور موجب کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

 گرچه بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر در حد 0.25 درصد ثابت نگه داشته ولی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیاست های فدرال رزرو آمریکا در خصوص محرک پولی 85 میلیارد دلاری در شرایط کنونی بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش افزایش رشد اقتصادی آمریکا و بهبود احتمالی بازار کار و اشتغال طی ماه نوامبر فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و این مساله نگرانی ها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو را نیز بیشتر کرده است.

قیمت جهانی طلا برای نخستین بار از سال 2000 میلادی با کاهش چشمگیری روبرو شده است. موسسه تحقیقاتی ای دی پی اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه نوامبر بیشترین میزان فرصت شغلی را از ابتدای سال 2013 ایجاد کرده است. کارشناس ارشد کامرزبانک نیز پیش بینی کرد، بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال 2014 میلادی به کمتر از 1100 دلار در هر اونس کاهش یابد.وزارت بازرگانی آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به بیش از 3.6 درصد رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها