کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکرات زنگنه با بزرگترین تاجر بنزین جهان


کد خبر : ۲۳۴۸جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵:۵۹۳۶۵۶ بازدید

همزمان با بهره‌برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با مدیران ویتول سوئیس یکی از بزرگترین شرکت های پالایشی و تولیدکننده بنزین در اروپا و جهان دیدار و گفتگو کرده است.

گفتگوهای مرد اول صنعت نفت ایران با مدیران ویتول سوئیس در حالی در وین انجام شده است که این شرکت سوئیسی از اسفند ماه 1388 به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا، فروش بنزین به ایران را متوقف کرد. 

ویتول سوئیس که از آن به عنوان یکی از بزرگترین تاجاران نفت و بنزین جهان یاد می وشد تا پیش از افزایش تحریم‌های بین‌المللی یکی از شرکت‌های خریدار نفت کوره و نفت خام کشور بوده که در کنار خرید طلای سیاه، یکی از فروشندگان بنزین به ایران هم بوده است. 

این شرکت سوئیسی همچنین یکی از شرکت‌هایی بود که در طول یک دهه گذشته اقدام به سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر از مسیر ایران به بازارهای جهانی کرده بود که پیش بینی می‌شود در صورت کاهش تحریم ها بار دیگر قراردادی با شرکت ملی نفت ایران برای از سرگیری سوآپ نفت خام امضا کند. 

از سوی دیگر پس از توقف سوآپ نفت ایران در دولت دهم، شرکت نیکوی ایران مذاکرات را با شرکت ویتول سوئیس برای صرف نظر کردن این شرکت اروپایی از ایران به دلیل تعلیق قراردادهای سوآپ نفت انجام داده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها