کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 25 درصدی قیمت مسکن تا پایان امسال


کد خبر : ۲۳۴۵جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲:۲۱۴۶۹۰ بازدید

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است که قیمت مسکن تا پایان امسال با کاهش 25 درصدی همراه خواهد بود.

عباس اکبرپور ، با اشاره به تاثیر مذاکرات اخیر بر بازار اقتصادی کشور و مسکن اظهار کرد: نتیجه مذاکرات به شرطی که شاهد تداوم رفع تحریم‌ها باشیم و این امر بتواند تاثیر مثبتی در بازار مسکن داشته باشد، موثر است.

وی افزود: اگر نتیجه‌ی مذاکرات به گونه‌ای باشد که منابع مالی در بخش مسکن تامین شود و دولت به راحتی بتواند واردات مواد و مصالح ساختمانی را وارد کند، قیمت مصالح ساختمانی نیز با کاهش همراه می‌شود و قیمت نهایی ساخت یک واحد مسکونی کاهش می‌یابد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: بهتر است اکنون که روابط ایران و کشور‌های دیگر مناسب‌تر شده است، نظرات و مشاوره‌هایی برای پیشرفت در بلند مرتبه‌سازی، سیستم‌های بهسازی و استفاده از ابزار و تکنولوژی روز گرفته شود و قدمی در بهبود صنعت ساختمان برداریم.

وی هم‌چنین به سرمایه‌گذاری‌های خارجی اشاره کرد و گفت: می توان برای تعدیل قیمت‌ها و بهبود کیفیت ساخت‌وساز از سرمایه‌گذاران خارجی و تجربیات آنها در صنعت ساختمان استفاده کرد.

اکبرپور با اشاره به ساخت واحد‌های مسکونی مهر که اکنون برخی از آنها بلااستفاده مانده‌اند، گفت: مکان‌یابی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی انجام نشد و همین امر موجب ضعف این پروژه شده است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تاثیر مذاکرات سیاسی بر اقتصاد و به ویژه مسکن کشور گفت: این مذاکرات قطعا تاثیر زیادی بر بازار مسکن می‌گذارد، چرا که سال گذشته اتفاقات سیاسی منجر به نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت مسکن شد.

اکبرپوربا اشاره به ساخت واحدهای مسکونی مهر تاکید کرد: مسکن مهر بار سنگینی بر دوش بازار مسکن گذاشت که موجب شد در برخی مکان ها به دلیل فراهم‌نبودن خدمات مناسب همچون آب، برق و گاز کمبود‌هایی ایجاد شود.

به گفته وی باید در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و حمل‌ونقل نیز فراهم شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به ساخت واحد‌های مسکن مهر طی چند سال اخیر گفت: این واحد‌ها با کمبود‌هایی همراه بودند و در برخی موارد منجر به هدررفتن سرمایه‌ها شد که بهتر بود خدمات زیربنایی، روبنایی و مسیر رفت‌وآمد این واحد‌های مسکونی به خوبی فراهم می‌شد تا اکنون دچار ضعف در اجرای مسکن مهر نباشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها