کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود 2 ايرلاين روسی به بازار هوايی ايران


کد خبر : ۲۳۰۷۹دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳:۲۹۲۴۱۹ بازدید

در پي بازگشت ايرفرانس به آسمان ايران و درحالي كه بريتيش ايرويز نيز به زودي پروازهاي مستقيم خود را به كشورمان از سر مي‌گيرد، وزارت حمل و ...
ورود 2 ايرلاين روسی به بازار هوايی ايرانورود 2 ايرلاين روسی به بازار هوايی ايران

در پي بازگشت ايرفرانس به آسمان ايران و درحالي كه بريتيش ايرويز نيز به زودي پروازهاي مستقيم خود را به كشورمان از سر مي‌گيرد، وزارت حمل و نقل روسيه براي دو ايرلاين روسي مجوز پرواز مستقيم به 3 كلان‌شهر تهران، مشهد و اصفهان صادر كرد.

براساس گزارش تعادل به نقل از اسپوتنيك، پس از اجرايي شدن برجام و ورود مقامات عاليرتبه غربي به ايران و توافق‌هاي انجام شده بين ايران و اين كشورها بار ديگر خطوط هوايي خارجي پروازهاي خود به ايران را از سر گرفته و حتي در برخي مسيرها تعداد پرواز هواپيماهاي خود را افزايش دادند. در همين چارچوب، نخستين هواپيماي خط هوايي اير فرانس كه حامل وزير حمل و نقل فرانسه نيز بود، فروردين ماه سال جاري در فرودگاه امام خميني (ره) به زمين نشست. بازگشت اين خط هوايي فرانسوي به ايران با وجود برخي مخالفت‌ها و مشكلات به وجود آمده درخصوص حجاب مهمانداران زن صورت گرفت.

ايرلاين‌هاي كي. ال.‌ام و يك ايرلاين جديدالورود به ايران به نام ژرمنيا نيز پروازهاي خود را به ايران آغاز كردند. بريتيش ايرويز نيز در آينده‌يي نزديك پروازهاي مستقيم خود را به ايران از سر خواهد گرفت.

حال با بازگشت مجدد ايرلاين‌هاي معتبر خارجي به آسمان ايران، نوبتي هم باشد، نوبت ورود روس‌هاست تا جاي پاي هواپيماهاي خود را در ايران محكم كنند.

روز گذشته راديو اسپوتنيك در گزارشي از دريافت مجوز راه‌اندازي 12پرواز مسافرتي هفتگي به شهرهاي تهران، اصفهان و مشهد در راستاي گسترش روابط گردشگري بين دو كشور خبر داد.

در اين گزارش دو ايرلاين«سيبير» و «خطوط هوايي اورال» به عنوان ايرلاين‌هاي اصلي از سوي وزارت حمل و نقل روسيه اجازه پرواز به ايران را پيدا كردند.

براساس گزارش تعادل به نقل از اسپوتنيك تا پيش از اينكه اين دو ايرلاين به عنوان خطوط هوايي منتخب براي پرواز در ايران انتخاب شوند 4 خط هوايي«گروزني آويا»، «سورني وتر»، «ويم آويا» و «ايكار» به وزارت حمل و نقل روسيه معرفي شده بودند كه از سوي اين وزارتخانه رد شدند.

درخصوص پرواز دو شركت هوايي«اس 7» و «خطوط اورال» پس از امضاي يادداشت تفاهم بين تهران و مسكو كه در بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت، مجوز لازم صادر شد و اكنون توافق‌ها با عبور از حرف درحال رسيدن به مرحله عمل است.

به گفته آنا باشينا، دبير مطبوعاتي شركت هواپيمايي «سيبير»، گروه «اس 7» در اين مسيرها فعاليت خواهد كرد زيرا ظرفيت توسعه بازار حمل و نقل در اين چهار مسير مناسب است اما هنوز براي صحبت از زمان استارت و تعداد پروازها زود است در عين حال فقط كارهاي اوليه انجام شده و همكاران ما مشغول انجام امور مقدماتي براي تعيين زمان شروع اين پروازها هستند. براساس صحبت‌هاي باشينا تمامي پروازهاي«اس 7» با هواپيماهاي جديد و روز ايرباس و بويينگ انجام مي‌شود اما نوع مدل هواپيما هنوز براي مسيرهاي ايران مشخص نيست.

خبر راه‌اندازي پروازهاي دو ايرلاين روسي درحالي منتشر مي‌شود كه درحال حاضر شركت‌هاي هواپيمايي«ايرفلوت» روسيه، ايران اير و هواپيمايي ماهان چهار روز در هفته بين دو كشور پرواز دارند.

نكته مهمي كه در اين ميان نبايد فراموش شود آن است كه درحال حاضر در طول هفته 8 پرواز بين دو كشور توسط ايرلاين‌«ايرفلوت» انجام مي‌شود با اين وجود با راه‌اندازي و اضافه شدن ايرلاين‌هاي «اس 7» و « خطوط هوايي اورال» به اين مسير حالتي رقابتي در بين ايرلاين‌ها به وجود خواهد آمد.

موضوع رقابتي شدن در خطوط هوايي در هر دو كشور وجود دارد زيرا پس از آغاز به كار ايرلاين‌هاي روسي در مسير ايران به روسيه و بالعكس موضوع بهبود كيفيت خدمات پروازي و قيمت بليت در بين ايرلاين‌ها به وجود مي‌آيد و هر كدام از اين خطوط هوايي بايد شرايط پروازي بهتري براي مسافران خود به وجود آورند تا بتوانند از اين طريق مسافر بيشتري جذب كنند.

 

فضا رقابتي مي‌شود

محمدرضا ابراهيم‌پور، كارشناس هوايي در گفت‌وگو با «تعادل» درخصوص شرايطي كه پس از ورود اين دو ايرلاين جديد روسي به آسمان ايران به وجود مي‌آيد، گفت: نكته‌يي كه ابتدا بايد مورد توجه قرار گيرد آن است كه خطوط هوايي«اس 7» و «اورال» كه قرار است در مسيرهاي مشهد، تهران، اصفهان به مسكو و بالعكس و پرواز تهران به

سن پترزبورگ پرواز داشته باشند به دنبال چه چيزي هستند.

ابراهيم‌پور ادامه داد: بايد ديد هدف انتقال مسافر در مسيرهاي اعلام شده، چيست؟ اگر شبكه پرواز به صورت گسترده باشد و برنامه‌ريزي پروازي

به گونه‌يي باشد كه مسافران بين دو يا چند مسير منتقل شوند يعني پروازها به صورت ارتباطي انجام شوند، موضوع به يك صورت و اگر قرار باشد اين پروازها به صورت نقطه به نقطه انجام شوند و دو نقطه و مقصد مشخص را به يكديگر متصل كنند، موضوع به گونه‌يي ديگر خواهد بود.

ابراهيم‌پور درخصوص تاثير برقراري پروازهاي اين دو ايرلاين روسي به ايران گفت: خطوط هوايي«اس7» و «اورال» مانند ساير ايرلاين‌هاي خارجي كه پس از اجرايي شدن برجام به ايران آمدند در كنار بهبود شرايط پروازي و ارتباطي ايران با كشورهاي خارجي موجب مي‌شوند تا فضايي رقابتي نيز در بين ايرلاين‌هاي داخلي به وجود آيد.

ابراهيم‌پور افزود: با ورود اين دو ايرلاين روسي جديد به آسمان ايران، موضوع ايجاد رقابت هم در بين ايرلاين‌هاي داخلي و هم در بين ايرلاين‌هاي خارجي به وجود خواهد آمد. به صورتي كه خط هوايي «اير فلوت» به دليل اينكه داراي مسيرهاي مشترك با اين دو خط هوايي خواهد بود بايد كيفيت خدمات پروازي خود را تا آنجا افزايش دهد كه در صورت امكان بتواند با آن دو در ارائه خدمت و جذب مسافر رقابت كند.

اين كارشناس صنعت هوانوردي درخصوص رقابتي شدن فضاي بين ايرلاين‌هاي داخلي نيز گفت: نبايد فراموش كنيم كه ايرلاين‌هاي داخلي با ورود ايرلاين‌هاي خارجي به ايران بايد براي جذب مسافر و حفظ موقعيت خود در صنعت هوانوردي كشور هم در ارائه خدمات پروازي و هم در بحث قيمت بليت تجديد نظر كرده و كيفيت خدمات ارائه شده‌شان را افزايش دهند تا بتوانند در بازار رقابتي به وجود آمده با ساير خطوط هوايي رقابت كنند.

 ابراهيم‌پور درخصوص لزوم كمك به خطوط هوايي داخلي كشور گفت: در صورت به وجود آمدن فضاي رقابتي بين ايرلاين‌ها دولت بايد به آنها براي حفظ جايگاهشان در صنعت در قالب بسته‌هاي حمايتي پرداخت وام به آنها با سودهاي پايين كمك كند.

ابراهيم‌پور تاكيد كرد: البته نبايد از ايرلاين‌هاي داخلي توقع داشت تا بتوانند مانند ساير خطوط هوايي خارجي خدمات ارائه كنند زيرا شرايطي كه ايرلاين‌هاي داخلي در آن قرار دارند با وضعيت ايرلاين‌هاي خارجي يكسان نيست. به عنوان مثال خطوط هوايي داخلي كشور ما محدوديت‌هاي مختلفي در مسيرهاي پروازي همچنين از نظر تامين تجهيزات و سن ناوگان هوايي خود دارند و در نتيجه نمي‌توان از آنها انتظار داشت تا بتوانند مانند ساير خطوط هوايي خارجي خدمت ارائه دهند و اينجاست كه لزوم حمايت دولت از ايرلاين‌ها بيش از پيش خودنمايي مي‌كند.

درحالي كه ورود خطوط هوايي خارجي به كشور بسيار مورد توجه است و افزايش تعداد پروازهاي كشور مي‌تواند هم از نظر اقتصادي به نفع كشور باشد و هم جايگاه مناسبي از نظر هوايي براي ايران به وجود آورد اما نبايد موضوع حمايت از ايرلاين‌هاي داخلي و بهبود كيفيت خدمات آنها به فراموشي سپرده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها