کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگ‌ترین مشکل کشور پرداخت نقدی یارانه است


کد خبر : ۲۲۸۴سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰:۵۹۳۶۰۲ بازدید

توزیع این پول به این شیوه تا جایی برای کشور خطرناک است که یکی از اقتصاد دانان بزرگ کشور می‌گفت هر شبی که این یارانه به حساب مردم واریز می‌شود من خوابم نمی‌برد زیرا او می‌داند چه اتفاقی برای کشور با اینگونه پرداخت پول می‌افتد.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به چگونگی اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۹۳ به خبرنگار افکارنیوز گفت: دولت صحبت‌هایی را مبنی بر ارائه کوپن به جای یارانه نقدی و همچنین حذف دهک اول ازدریافت یارانه مطرح می‌کند که حذف دهک برای تامین منابع و ارائه کوپن نیز برای جلوگیری از اثرات سوء اقتصادی است.  این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این شیوه اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اصلا مورد قبول ما نیست زیرا دادن پول نقد به مردم به کشور آسیب می‌رساند و دولت باید مر قانون را در مورد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی کند. 

جعفرزاده بیان کرد: هیچ جای قانون هدفمندسازی یارانه تصریح ندارد که کمک به قشر آسیب پذیر فقط در قالب پرداخت یارانه نقدی باشد بلکه در قانون چند مدل تعریف شده است که یکی از آن مدل‌ها پرداخت یارانه به صورت نقدی آن هم تحت شرایط خاص است. 

وی در مورد اینکه عدم پرداخت یارانه به صورت نقدی به مردم باعث ایجاد نارضایتی در سطح جامعه می‌شود گفت: اگر نارضایتی هم ایجاد شود عمیق نیست و مقطعی خواهد بود. 
جعفرزاده بیان کرد: دولت باید درزمینه نحوه درست اجرایی شدن این قانون شفاف سازی کند و به مردم بگوید پرداخت یارانه به این شیوه کشور را دچارآسیب می‌کند. 

وی تاکید کرد: مامعتقدیم توزیع و پمپاژ پول باید قطع شود زیرا شریان اقتصادی کشور همانند یه لوله است و ظرفیت این آب و پول راندارد و هر جایی از این لوله سوراخ شده است و پول در جامعه می‌ریزد و همین خطرناک است. 

جعفرزاده ادامه داد: توزیع این پول به این شیوه تا جایی برای کشور خطرناک است که یکی از اقتصاد دانان بزرگ کشور می‌گفت هر شبی که این یارانه به حساب مردم واریز می‌شود من خوابم نمی‌برد زیرا او می‌داند چه اتفاقی برای کشور با اینگونه پرداخت پول می‌افتد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل کشور پرداخت یارانه است خاطرنشان کرد: شاید مردم نپذیرند ولی اگر یارانه قطع شود تورم کاهش می‌یابد، ارزش ملی پول بالا می‌رود، حجم نقدینگی کاهش پیدا می‌کند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قانون خوبی است وباید به همانگونه‌ای که هست اجرایی شود نه اینکه برخی موادش اجرایی و برخی به فراموشی سپرده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها