کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشمکش در آمریکا بر سر تحریم جدید ایران


کد خبر : ۲۲۵۸دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷:۳۱۴۳۶۲ بازدید

در حالی که دولت امریکا در چارچوب توافق ژنو متعهد به جلوگیری از افزایش تحریم ها علیه ایران است واشنگتن پست بامداد دوشنبه نوشت تلاش سناتورهای ارشد دو حزب برای تعیین تحریم‎های جدید علیه جمهوری اسلامی در دو روز اخیر ادامه داشته است و آنها در تلاش برای تصویب آنها قبل از تعطیلات کریسمس هستند.

این روزنامه می‎افزاید این اقدامات در حالی در جریان است که دولت تاکید کرده است باعث نقض توافق هسته‎ای اخیر ژنو خواهد بود و در مذاکرات آینده خلل وارد خواهد کرد.

یکی از مقامات ارشد دولتی به واشنگتن پست گفت: "اگر مردم نگرانی‎هایی درباره اجزای توافق نهایی دارند، بیایید و به ما بگویید... اما تصویب لایحه تحریم در میانه مذاکرات، موضوع متفاوتی است."دولت اعلام کرده است که تحریم‎های جدید نه تنها مفاد توافق موقت را نقض می‎کند، بلکه باعث اختلاف میان آمریکا و دیگر شرکای مذاکره کننده خواهد شد و برتری را به ایران در دور بعدی مذاکرات خواهد داد.

دیوید کوهن -معاون وزیر خزانه داری آمریکا در اطلاعات مالی و تروریسم- در مصاحبه‎ای گفت: "از ابتدا، هدف از تحریم‎ها، ایجاد شرایطی بود تا در سیاست ایران تغییراتی ایجاد کنیم."

کاخ سفید جلسات متعددی را در یک هفته آینده برای توجیه نمایندگان، برنامه ریزی کرده است. علاوه بر جلساتی که به درخواست هر نماینده‎ای برگزار خواهد شد، جان کری -وزیر خارجه- و سوزان رایس -مشاور امنیت ملی- و دیگر مقامات ارشد، شخصاً در این زمینه درخواست کرده‎اند. کری در پیامی ویدئویی توضیح درباره توافق برای نمایندگان را به دلیل برخی از اطلاعات غلطی دانست که داده شده است.

روبرت منندز -رئیس کمیته روابط خارجی سنا که یکی از اصلی‎ترین موافقان تحریم‎های جدید است- گفت: "به نظرم، باعث تقویت دولت خواهد شد" و مدعی شد: "به ایرانیان نشان خواهد داد که اگر به توافق نرسیم، این طور خواهد شد."این در حالی است که بر اساس متن تفاهم ایران و 1+5 در ژنو "دولت آمریکا، با همکاری مستمر و ایفای نقش متناسب رئیس جمهور و کنگره، مانع اعمال تحریم‌های جدید علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهد شد" و در نتیجه تصویب تحریم جدید، نقض آشکار آن محسوب می‎شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها