کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خزانه خالی تکذیب شد


کد خبر : ۲۲۵۶دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳:۳۴۲۸۰۴ بازدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس «خزانه خالی» را رسماً تکذیب کرد و گفت:هنگام تحویل دولت خزانه ۱۲۸۰ میلیارد تومان پول داشت که با توجه به شرایط کشور این عدد نسبت به ماه‌های سابق و کنونی تغییر محسوسی نداشت.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز برای پاسخ به سوالات مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اقتصادی مجلس رفت و درباره موضوع خزانه خالی پاسخ هایی داد.

مهرداد بذرپاش در این باره گفته است، این سوال در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بنده از وزیر اقتصاد پرسیدم "آیا خزانه کشور خالی، خزانه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی خالی هستند؟ آیا میزان موجودی صندوق توسعه ملی نسبت به گذشته تغییرات خاصی داشته و این تغییرات نرخ طبیعی ورودی و خروجی پول به این صندوق بوده است؟ آیا خالی شدن خزانه در اواخر دولت گذشته دفعتا اتفاق افتاده و مبلغ قابل توجهی پول به صورت غیرقانونی از خزانه و صندوق خارج شده است؟".وی ادامه داد: وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به این سوالات به کمیسیون اقتصادی آمد و به این سوالات پاسخ داد که در سخنان خود گفت "خزانه بانک مرکزی بیش از 100 میلیارد دلار موجودی دارد و ورودی صندوق توسعه ملی بیش از 54 میلیارد دلار بوده همچنین موجودی کنونی آن حدود 33 میلیارد دلار است".

این نماینده مجلس همچنین گفت: وزیر اقتصاد در مورد سخنان رئیس جمهور در رابطه با خزانه خالی هم گفت "منظور رئیس جمهور از خزانه خالی در واقع خزانه درآمدهای عمومی دولت بوده که البته این خزانه هم خالی نیست و در روز تحویل دولت در آن بیش از 1280 میلیارد تومان پول بوده است که با توجه به شرایط کشور این عدد نسبت به ماه‌های سابق و کنونی تغییر محسوسی نداشته منتها تعهدات دولت بیش از این است و درآمدهای خزانه جوابگوی برخی از هزینه‌های دولت نسیت".پیش از این نیز سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد اعلام کرده بود که خزانه هنگام تحویل دولت 1280 میلیارد تومان پول داشت و خالی نبود.

بر اساس آنچه امروز طیب نیا اعلام کرده است، موجودی خزانه در این سطح معمول و معروف بوده و مساله غیرعادی رخ نداده است.البته پس از طرح این موضوع از سوی روحانی، برخی خزانه بانک مرکزی را مطرح کردند که این خزانه نیز بیش از 100 میلیارد دلار موجودی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها