کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران هفتمین تولیدکننده عسل در جهان


کد خبر : ۲۲۴۷۵چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۴۷۹۹۵ بازدید

رئیس کارگروه زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین تولید عسل از هر کندو حدود 10 کیلو و 800 گرم است و سالانه 77 هزار تن عسل در ...

رئیس کارگروه زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین تولید عسل از هر کندو حدود 10 کیلو و 800 گرم است و سالانه 77 هزار تن عسل در کشور تولید می‎شود.

محمد میرزایی، در کارگروه آموزشی تولید ژل رویال، گرده گل و پرورش زنبورعسل، بیان کرد: در سطح کشور حدود 74 هزار نفر به صنعت زنبورداری مشغول هستند.

وی با اشاره به وجود شش میلیون و 690 هزار کندوی زنبور عسل در کشور افزود: از این تعداد کندو حدود 77 هزار تن عسل در سال تولید می‎شود.

میرزایی اظهار کرد: میانگین تولید عسل هر کندو در کشور حدود 10 کیلو و 800 گرم است و ایران در رتبه‎بندی جهانی رده هفتم تولید را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه در کلونی زنبورعسل، ایران رتبه چهارم را دارد، گفت: همچنین در استان لرستان 1700 نفر به پرورش زنبورعسل مشغول هستند که با 167 هزار کلونی حدود 1300 تن عسل در سال تولید می‎کنند.

وی میزان تولید عسل را در استان به طور میانگین برای هر کندو حدود هشت کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: لرستان رتبه دوازدهم را در سطح کشور از نظر میزان تولید عسل به خود اختصاص داده است.

میرزایی هدف برگزاری این دوره را خروج از تولید تک محصولی زنبورعسل دانست و گفت: استفاده از توان ژنتیکی زنبورعسل و بهره‎گیری مناسب و بالا از طبیعت با ارائه یک مدیریت توانمند و دانش‎بنیان از اهداف ماست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها