کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت در حال شناسایی دهک‌های نیازمند مسکن


کد خبر : ۲۲۴۳دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷:۲۰۱۷۳۷ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در حال شناسایی دهک‌های نیازمند مسکن است که جزئیات طرح مسکن اجتماعی به محض شناسایی دهک‌های نیازمند مسکن اعلام می‌شود.

سید محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - در نشست خبری در که چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر جزئیات طرح مسکن اجتماعی اظهار کرد: به زودی برنامه‌هایی در قالب سیاست‌های پنج ساله ارائه می‌شود تا مشخص شود سال آینده باید چه تعداد واحد مسکونی در قالب طرح مسکن اجتماعی در نظر گرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن و دولت در حال شناسایی دهک‌های نیازمند مسکن هستند.پژمان با اشاره به این‌که 30 درصد از اقتصاد کشور به مسکن مربوط می‌شود، گفت: دولت باید برای این بخش مهم اقتصادی برنامه داشته باشد و این برنامه نه تنها برای اقشار کم‌درآمد بلکه باید برای همه بخش‌های اقتصادی باشد.

هدف، تامین مسکن برای افراد کم‌درآمد است

به گفته‌ رییس سازمان ملی زمین و مسکن اصل موضوع تامین مسکن از سوی دولت برای افراد کم‌درآمد است که در حال حاضر در حال مطالعه‌ طرح جامع مسکن هستیم.معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع مسکن که در سال 83 و 84 تدوین اما نهایی نشد، گفت: در این طرح کمبود‌هایی همچون مسکن روستایی و بافت فرسوده نیز درنظر گرفته شده است.وی افزود: در این طرح جامع کلیات مسکن باقی ماند و برنامه‌ای اجرایی نشد.

دهک‌های مختلف برای خانه‌دار شدن شناسایی می‌شوند
پژمان تاکید کرد: باید دهک‌های مختلف اجتماعی برای حمایت از خانه‌دار شدن شناسایی شوند.

رویکرد دولت حل مشکل مسکن 3 گروه متفاوت جامعه است

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به دهک‌های مختلف نیازمند مسکن گفت: براساس مطالعات اقتصادی، حدود 30 درصد جامعه در دهک‌های هشت، 9 و 10 هستند. هم‌چنین حدود 20 تا 25 درصد از مردم در دهک‌های یک و دو و بخشی در دهک‌های سوم هستند.وی افزود: حدود 50 درصد از متقاضیان مسکن در طبقه میانی قرار دارند که رویکرد دولت و سازمان ملی زمین و مسکن، حل مشکل سه گروه متفاوت مسکن است.

تامین زمین و تسهیلات ارزان‌قیمت برای دهک‌های کم درآمد

پژمان افزود: تامین زمین و تسهیلات ارزان‌قیمت به دهک‌های کم درآمد تعلق می‌گیرد. هم‌چنین در نظر داریم در جهت کیفی‌سازی واحد‌های مسکونی شرایطی فراهم کنیم.به گفته رییس سازمان ملی زمین و مسکن باید شرایطی برای امکان پرداخت اقساط تسهیلات در نظر گرفته شده نیز فراهم شود.وی اظهار کرد: دهک‌های پایین جامعه برای امرار معاش نیازمند کمک و پوشش نهادهای اداری هستند که دولت باید وارد عرضه‌ زمین رایگان و تسهیلات ارزان‌ قیمت برای این گروه‌ها شود.

هزینه ساخت و ساز در اختیار بازار است؛ نه دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: میانگین متراژ مسکن مهر 90 متر است که باید در مسکن اجتماعی، نوع ساخت و این موارد نیز رعایت شود.رییس سازمان ملی زمین و مسکن درباره‌ قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی مهر و افزایش قیمت‌ها گفت: هزینه‌ ساخت و قیمت‌ها در اختیار بازار است؛ نه دولت و در مدت اخیر با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد‌ها، قیمت‌ها کمی افزایش یافت.

شناسایی 215 میلیون مترمربع زمین‌ تصرف شده

پژمان درباره‌ موضوع زمین‌خواری و رفع تصرف زمین‌ها گفت: تاکنون 215 میلیون مترمربع از اراضی شناسایی شده که سازمان ملی زمین و مسکن توانسته 194 میلیون مترمربع از این اراضی را که با طرح ادعای واهی زمین‌ها را تصرف کرده بودند، سند آنها را دریافت کند.

وی اظهار کرد: کار اصلی سازمان ملی زمین و مسکن محدوده شهرها و حریم آنهاست. هم‌چنین محدوده‌ کار این سازمان اراضی دولت است نه دارایی‌های آن.رییس سازمان ملی زمین و مسکن افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده طی چند سال اخیر ساخت مسکن مهر بوده که بالغ بر دو میلیون و 150 هزار واحد مسکونی متعلق به این طرح است.به گفته‌ پژمان مسکن مهر دو بخش عمده دارد که یکی به صورت منابع مالی و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و دیگری به صورت زمین‌های اجاره 99 ساله بوده است.

افتتاح هفتگی واحدهای مسکن مهر

وی اعلام کرد: 50 درصد واحد‌های مسکونی مهر آماده‌ شدند که در شهرهای بالای 25 هزار نفر یک میلیون و 245 هزار و 721 واحد در دستور کار بود.به گفته رییس سازمان ملی زمین و مسکن از این تعداد 351 هزار واحد مالکیت داشتند و مابقی به صورت قرار‌داد‌های سه جانبه بودند.پژمان افزود: از میان 729 هزار واحد آماده‌ شده 624 هزار واحد قطعی و 124 هزار واحد آماده‌ افتتاح است که مقرر شده هر هفته افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها