کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بدترین نوامبرِ بازار طلا در 35 سال اخیر


کد خبر : ۲۲۱۰شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰:۴۶۲۷۸۱ بازدید

در حالی که چشم انداز اقتصادی بهتر در آمریکا، نگرانی ها در مورد تعدیل قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده است، قیمت طلا با کاهش 5.5 درصدی بدترین ماه نوامبر را از سال 1978 تاکنون پشت سر گذاشت.

قیمت طلا در ماه نوامبر امسال 5.5 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت که در میان ماه های نوامبر طی 35 سال گذشته بی سابقه است کمک می کند تا قیمت طلا پس از 12 سال رشد، امسال را با کاهش سپری کند.قیمت این فلز گرانبها از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است.نیکولاس جانسون، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: « اکنون که روند افزایش قیمت طلا به اتمام رسیده، احتمالا طلا از مرکز توجهات مردم دور خواهد شد».

عامل اصلی افزایش قیمت طلا در سال های قبل، این بود که سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا برای سرپا نگه داشتن اقتصاد آمریکا در جریان بحران اقتصادی منجر به تورم در بازار طلا و تضعیف ارزش دلار شد. در این وضعیت سرمایه گذاری در بازار طلا بیش از هر بازار دیگری سود آور بود.اکنون فدرال رزرو آمریکا  قصد دارد سیاست خرید اوراق قرضه ماهیانه خود را تعدیل کند که ریسک افزایش تورم یا تضعیف ارزش دلار را کاهش خواهد داد. فدرال رزرو اعلام کرده که اگر مشاهده کند اقتصاد آمریکا به میزان رشد پایداری رسیده است، تعدیل این سیاست را آغاز خواهد کرد.

ماه نوامبر همراه با بسیاری از سیگنال های اینچنینی بود، از آمارها در مورد تقویت بازار کار آمریکا گرفته تا نرخ تورم پایین پایدار و بهبود فعالیت های تولیدی در این کشور.

فرانک مک گی، تاجر بازار فلزات گرانبها در شیکاگو گفت: « دیگر هیچ چیزی بالا نخواهد رفت.» وی افزود: «ما شاهد آغاز افزایش رشد اقتصادی بدون هرگونه علائم تورمی هستیم...و شبح پایان یافتن سیاست محرک اقتصادی و از رونق افتادن بازار طلا بر بازار سایه افکنده است.»افزایش قابل توجه شاخص ها در بازار سهام آمریکا نیز عامل دیگری بوده که منجر به هجوم سرمایه ها از بازار طلا به بازار بورس شده است. روز جمعه، شاخص اس اند پی 500 به رکورد 1813 واحدی دست یافت.

به اعتقاد تحلیلگران بانک بارکلیز، کاهش قیمت طلا محدود به بازارها نبوده است. صندوق های سرمایه گذاری طلا که دارای پشتوانه طلای فیزیکی هستند، در 26 نوامبر شاهد کاهش 38.4 تنی دارایی هایشان بودند.اما نوامبر امسال بدترین ماه فلزات گرانبها نبوده است. قیمت طلا در ژوئن امسال 12 درصد و در اکتبر 2008 حدود 18 درصد کاهش یافت.

روز جمعه، قیمت طلا در پایان معاملات هفتگی، شاهد افزایش بود و به دلیل تضعیف ارزش دلار، نسبت به پایین ترین قیمت 4 ماه گذشته رشد کرد. بر این اساس در پایان معاملات دیروز، هر اونس طلا با 12 دلار و 80 سنت معادل یک درصد افزایش به 1250 دلار و 60 سنت رسید. با این حال در مجموع،  طلا بدترین ماه نوامبر در 35 سال اخیر را تجربه کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها