کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمدید معافیت 9کشور از تحریم نفتی ایران


کد خبر : ۲۱۹۵شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶:۱۵۲۶۰۷ بازدید

جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد 9 کشور از جمله چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و تایوان بار دیگر از قانون تحریم نفت ایران معافیت دریافت کرده اند.

به گزارش بی بی سی،مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا چهار کشور دیگری هستند که بار دیگر معافیت می گیرند چون خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند.

این معافیت برای ۱۸۰ روز تمدید شده که امکان تکرار مجدد آن وجود دارد.جان کری گفت این چهارمین بار است که این کشورها به خاطر کاهش قابل توجه واردات نفت ایران معافیت دریافت می کنند.

وزیر خارجه آمریکا به توافق اخیر ژنو میان اعضای گروه پنج به علاوه یک (شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) با ایران اشاره کرد که براساس آن ایران پیشرفت برنامه اتمی اش را برای شش ماه متوقف می کند و برخی از بخش های مهم این برنامه را عقب می راند و در مقابل این کشورها برخی تخفیف های مالی در تحریم ها برای ایران قائل می شوند.

همزمان رضا نجفی فرستاده ایران در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه گفت که توقف پیشرفت برنامه اتمی ایران براساس توافق ژنو از ماه ژانویه شروع خواهد شد.

او به خبرنگاران گفت: "ما انتظار داریم که یا در پایان دسامبر یا در آغاز ژانویه اجرای تدابیر مورد توافق دو طرف را شروع کنیم."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها