کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش تقاضای خارجی ها برای تولید لوازم خانگی در ایران


کد خبر : ۲۱۸۷۵سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳:۴۷۱۰۰۱ بازدید

عضو انجمن لوازم خانگی از افزایش تقاضای شرکت‌های خارجی به تولید لوازم خانگی در ایران خبرداد.

حسین اسحاقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رکود اقتصادی بیشترین آسیب را به شرکت‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی وارد کرده و در این شرایط فروش شرکت‌های بزرگ آسیب زیادی ندیده است، زیرا نیاز مردم برای خرید جهیزیه باعث حفظ بخشی از فروش شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی شده است.

وی ادامه داد: تاثیر رکود بر میزان فروش شرکت‌های بزرگ حدود 15 تا 20 درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به وعده وزیر صنعت برای ارائه کارت اعتباری خرید کالا گفت: مطرح کردن این مسئله یک نوع انتظار در بین مردم ایجاد کرد و عده‌ای برای خرید دست نگه داشتند که این مسئله بازار را به حاشیه برد.

اسحاقی تصریح کرد: البته این اتفاق در یک زمان محدود صورت گرفت و از ابتدا مشخص بود که این طرح به شکست منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی بیشتر به دنبال ارائه سفارش به شرکت‌های داخلی برای تولید محصولاتشان هستند، گفت: برای اینکه تولید اقتصادی داشته باشیم بهتر است، تیراژ تولید محصولات در حد بالایی باشد و از ایجاد تنوع زیاد در تولید جلوگیری شود به همین دلیل به تقاضای چند شرکت خارجی پاسخ منفی داده‌ایم و سعی داریم تیراژ تولید محصولات را در حد بالا و توجیه‌پذیر نگه داریم.

وی همچنین در مورد میزان داخلی‌سازی لوازم خانگی در کشور اظهارداشت: در تولید لباسشویی دوقلو بیش از 90 درصد داخلی‌سازی صورت گرفته و در مورد لباسشویی اتوماتیک نیز به خودکفایی 80 درصدی رسیده‌ایم.

عضو انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه طی 30 سال اخیر اقدام مؤثری در زمینه برندسازی صورت نگرفته است، گفت: محدودیت تبلیغات در شبکه‌های خارجی باعث شده تا برندهای ایرانی شناخته شده نباشند.

وی همچنین با اشاره به صادرات لوازم خانگی تولید ایران به عراق، افغانستان و کشورهای جنوب خلیج فارس گفت: حضور داعش در عراق باعث شده تا عرضه لوازم خانگی به این کشور به صورت فروش نقدی صورت گیرد و فروش اعتباری نداشته باشیم.

اسحاقی همچنین با اشاره به تمایل برخی مردم برای خرید لوازم خانگی از بازار بانه گفت: بخشی از لوازم خانگی که در بانه به اسم کالای خارجی اصلی عرضه می‌شود در واقع تولید ایران است که در بازار مرزی بانه با تغییر برند به عنوان کالای اصل خارجی با قیمت گران‌تر عرضه می‌شود.

وی از آغاز تولید ماشین لباسشویی با موتور اینورتر بی‌صدا در شرکت پاکشوما خبرداد و گفت: در این محصول مصرف انرژی در حد پایینی است و استفاده از آن برای خریداران صرفه اقتصادی دارد.

عضو انجمن لوازم خانگی در پایان افزود: قیمت این محصول داخلی تقریباً یک سوم ارزان‌تر از نوع مشابه خارجی است و نسل جدیدی از ماشین لباسشویی محسوب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها