کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طعم بازار مسکن با افزایش ماه به ماه اجاره‌نشینان!


کد خبر : ۲۱۸۵جمعه، ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲:۵۷۲۷۹۲ بازدید

بنابر آمار انعقاد قراردادهای مسکن بر اساس کد رهگیری در کل کشور از ابتدای امسال هر ماه میزان قراردادهای اجاره نسبت به مدت مشابه سال قبلش با افزایش همراه بود که به تبع این روند، آبان امسال هم نسبت به آبان پارسال تعداد اجاره‌نشینان بیش از هزار مورد افزایش یافت.

در حالی که بر خلاف تصور مسئولان و دست‌اندرکاران بازار مسکن، خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال روند نزولی به خود گرفته و 67 هزار مورد کاهش یافته، اجاره‌نشینی در آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از هزار مورد افزایش یافته است.

از 129 هزار معامله مسکن در آبان امسال،‌ بیش از 46 هزار قرارداد مربوط به اجاره‌نامه‌ بوده که نسبت به پارسال بیش از هزار مورد افزایش یافته درصورتیکه خرید و فروش‌ مسکن 63 هزار مورد کاهش داشته است.همواره اجاره واحدهای مسکونی به دلیل افزایش جمعیت،‌ مهاجرت به شهرها، افزایش تقاضا و ساخت مسکن رو به افزایش است اما نکته قابل توجه این است که پس از افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته، ‌روند افزایش قراردادهای اجاره نسبت به خرید و فروش‌ها محسوس‌تر شده است.

بنابر آمار انعقاد قراردادهای مسکن بر اساس کد رهگیری در کل کشور سهم قراردادهای منعقد شده استان تهران در آبان‌ ماه 35 هزار و 70 مورد بوده که 17 هزار و 224 مورد آن در بخش اجاره به ثبت رسیده است.در مقایسه قراردادهای منعقد شده آبان امسال و سال گذشته، سهم انعقاد قراردادهای مسکن در استان تهران نیز 25 هزار مورد کاهش داشته است. همچنین تعداد قراردادهای اجاره امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش 2000 در استان تهران همراه بوده است.

علاوه بر افزایش تعداد اجاره‌نشینان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اولین ماه پاییز هم نسبت به شهریور با افزایش قراردادهای اجاره همراه بود؛ به طوریکه 20 هزار و 727 مورد قرارداد اجاره در استان تهران در مهر ماه امسال نسبت به مهرماه پارسال 2900 مورد افزایش دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها