کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

دوئل خودروسازان ایرانی با شمشیر شرقی ها

کدخبر:۲۱۷۲۵شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰:۰۰۵۵۵۹ بازدید

تامین نقدینگی، پر کردن خلاء سبد محصولات، رقابت در بازارخودرو و دلایل عديده دیگر ایران خودرو را به عنوان بزرگ ترین خودروسازخاورمیانه وادارکرده ...
دوئل خودروسازان ایرانی با شمشیر شرقی ها

تامین نقدینگی، پر کردن خلاء سبد محصولات، رقابت در بازارخودرو و دلایل عديده دیگر ایران خودرو را به عنوان بزرگ ترین خودروسازخاورمیانه وادارکرده است که محصول چینی دیگری را به بازار عرضه کند.یک کراس آور با قیمت حدود 44 میلیون که شاید برای افراد زیادی که دوست دارند مینی شاسی بلند سوار شوند وچندان هم نقدینگی زیادی برای این کار ندارند وسوسه انگیز باشد.

به گزارش ایران جیب به نقل از اعتماد، این خودروی چینی که محصول همکاری یکی از دوغول جاده مخصوص با دانگ فنگ است از فردا پیش فروش خود را آغاز می کند. به نظر می رسد زنگ خطری که با کسب تولید 10درصدی از سهم بازار ایران که چینی ها به صدا درآورده بودند، این بار برای خودشان به صدا درآمده باشد البته این اولین بار نیست که آنها با خطر مواجه می شوند.
 
 روزهای بد چینی های کرمان نشین

نوک تیز سیاست‌های خودرو در دولت احمدی‌نژاد چه در هنگام وفور درآمدهای ارزی و چه در شرایط كمبود ارز به دلیل تحریم‌ها، خودروسازان مستقر در كرمان را مجروح می‌كرد. در هنگام وفور درآمد ارزی بود كه راه واردات انواع اتومبیل خارجی باز شد و خودروسازان چینی مستقر ازگردنه فروش خارج ‌شدند. در هنگامه كمبود درآمد ارزی نیز كه قدرت خرید شهروندان كاهش یافته و دلار ارزان دراختیار خودروسازان نبود باز هم وضع بدتر شد. آمدن دولت روحانی برای خودروسازان مستقر در كرمان این مزیت را داشت كه در بخش‌های سیاستگذاری صنعت خودرو جای پایی باز كنند و سیاست‌های تازه آنها را زیر چرخ له نكند. سهم 10درصدی یا تولید 80هزاردستگاه همان زنگ خطری بود که تولیدکنندگان بزرگ ایران را وارد به تکاپو کرد.

روش‌های تازه و پرقدرت تامین منابع مالی که  از سوی كرمانی‌ها برای خریداران خودرو ارائه می شود فضای كار را برای جاده مخصوص نشینان تنگ و سخت كرده و به نظر می رسد به همین دلیل است كه ایران‌خودرو در حرف و عمل می‌خواهد چینی‌های مستقر در كرمان را كه اكنون نقش مدیران اصلی را نیز دراختیار دارند شكست دهد. یكه زارع  چندی پیش در گفت وگویی گفته بود كه فروش  سالانه كارخانه دراختیارش ۱۵ هزار میلیارد تومان است ضمن اینكه گفت‌وگو با پژو، رنو، فیات و... را ادامه می‌دهد اما می‌داند كه برای شكست چینی‌سازان مستقر در كرمان باید از همان ابزار استفاده كند.

آغاز دوئل

در بحبوحه مذاکرات صنعت خودروی ایران با بزرگان خودروسازی دنیا، شرکت ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خودروی «اچ 30 کراس» را به عنوان محصول جدید خود روانه بازار می‌کند. ایران‌خودرو در حالی از «اچ 30 کراس» که با برند شرکت دانگ‌فنگ چین عرضه می‌شود، به عنوان محصول جدید خود یاد کرده که پیش از آن نیز اقدام به فروش یک خودروی چینی دیگر با برند «هایما» کرده بود.ظاهرا ایران خودرو قصد دارد با مونتاژ برخی خودروهای شاسی بلند چینی که زیر 100 میلیون تومان قیمت دارند، خلاء خودروهای شاسی بلند ارزان را در رنج قیمتی ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان جبران کرده یا به رقابت با کرمان موتور که به طور صددرصد خودروهای چینی تولید می‌کند بپردازد.

این درحالی است که در جلسه هفته گذشته  شورای سیاستگذاری خودرو، صنایع خودروسازی کشور از هر گونه سی‌کی‌دی کاری منع شده و اعضای این شورا از مدیران صنعت خودرو خواسته اند به خاطر صیانت از تولید ملی دست از مونتاژ هر نوع خودروی خارجی که قطعات آن داخلی سازی نمی‌شود، بردارند.

این اقدام ایران‌خودرو در حالی صورت می گیرد که  به عقیده برخی کارشناسان با کم کردن تعرفه واردات خودرو می‌توان خودروهای با کیفیت‌تر کره ای، ژاپنی و حتی اروپایی را به طور کامل وارد کشور کرد. از سوی دیگربه سرانجام نرسیدن مراودات بانکی بین المللی وعدم قطعی شدن قراردادهای ایران‌خودرو که پس از تحریم‌ها، اخبار زیادی در خصوص مذاکره با بزرگان صنعت خودروی دنیا منتشر کرده بود را در نهایت متوسل به همکاری با خودروسازهای چینی کرده است.

البته دانگ‌فنگ علاوه بر عرضه این شاسی بلند، در دوره تحریم ها با سایپادیزل همکاری کرده و خودروهای تجاری خود را در این شرکت به تولید می‌رساند. بر چه اساس ایران‌خودرو به سراغ یکی از شرکای رقیب خود رفته جای سوال دارد. این رفتار بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، سبب شده برخی از کارشناسان صنعت خودروی کشور در خصوص به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات ایران‌خودرو با شرکای اروپایی با دیده تردید نگاه کنند.

  دم خروس یا ... 

از سوی دیگر با توجه به موضع گیری یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در گفت وگو با روزنامه ایران این اقدام آنان با پرسش مواجه می شود.وی گفته بود:« برخی می‌خواهند صنعت خودروی ایران را از بین ببرند اگر رقابت خودروسازان چینی با ایرانی‌ها شفاف باشد هیچ خطری احساس نمی‌كنیم و اگر هم خطری احساس شود دنبال راهكارهای رقابتی هستیم اما چینی‌ها شفاف نیستند و كارنامه آنها غیرشفاف است.»

به گفته یكه زارع كیفیت خودروهای چینی به هیچ وجه بالاتر از خودروهای تولید داخل نیست. خریداران خودروهای چینی بدانند صاحب اول و آخر خودروهایی كه خریده‌اند خودشان هستند چون خودروی چینی بازار دست‌دوم ندارد و می‌گوید باید در چند سال آینده خودروسازان چینی را از بازار ایران خارج كنیم و من به این موضوع اعتقاد دارم و ما نباید بازار را تقدیم چینی‌ها كنیم.

حال با این دیدگاه باید پرسید چرا ایران خودرو یک محصول جدید چینی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.شاید از یکسو موارد  بیان شده دلیل این کار باشد وشاید هم 
نمی خواهند لیدری بازارخودرو از جاده مخصوص خارج شده وبه کرمان برود.
 
کام شیرین اژدها

اما فارغ از تمام بحث ها واینکه بالاخره در این رقابت ایران خودروبرنده خواهد شد یا خودروسازان چینی مستقر در کرمان، نکته قابل توجه پیروزی پر رنگ خودروسازان چینی در بازار ایران است.مانند تیتری که یکی از روزنامه های تخصصی بعد از دربی چاپ کرد؛کرمان موتور 4-کرمان موتور 2.چرا که تبلیغ روی پیراهن هر دو تیم آبی وقرمز پایتخت یکی بود. به عبارت دیگر در این دوئل ایرانی برنده نهایی خودروسازان چینی خواهند بود.حال می خواهد برندی به نام چری باشد یا دانگ فنگ یا هر نام دیگری.در واقع از این نمد کلاهی برای صنعت خودروی ایران دوخته نخواهد شد وهر چه هست سرانجام به جیب چینی ها می رود.همان هایی که خوب می دانند درایران محصول خود را چگونه باید به فروش برسانند.حال با این تفاسیر باید دید که در این بازار کم رمق باز هم چینی های کرمان با روش های متعدد مالی وتسهیلاتی و روکردن محصولی جدید برنده خواهند شد یا ایران خودرو با بیش از نیم قرن سابقه.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

وحید : 1395/2/408:45:29،
118
38
با سلام خدمت دوستان
با این قیمت دانگ فنگ، هیچ کس سراغ دیگر محصولات هم رده ایران خودرو نخواهد رفت،.مطمئن باشید
احمد: 1395/2/409:08:48،
59
23
خوروی H30 کراس از موسسه چینی ( نه موسسه اروپایی) تعیین ایمنی خودرو فقط 3 ستاره کسب کرده
مسخرست
پیرو : 1395/2/409:27:51،
49
33
چرا خودرو سازها شعار اقدام و عمل رو بهش هیچ توجه ی ندارند؟؟

پول ما بره تو جیب چینی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلمان: 1395/2/409:28:53،
74
21
آقای یکه زارع چطورکیفیت خودروهای چینی خوب نیست ولی قطعات چینی خوبه؟ پس چرا توی مونتاژ خودروهات ازاین همه قطعات چینی استفاده میکنی؟
منطقه آزاد: 1395/2/409:33:57،
56
22
بهترین ماشین کره ی و ژاپنی مدل سدان و کراس اور کوچیک نزدیک 40 تا 80 میلیون تومنه اونم 2016 خوب چینی کاران وطنی رو تعطیل کنید

کل ایران بایست بدون تعرفه باشه تا کی حمایت بیخود چقدر عید امسال کشته داشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
mehdi: 1395/2/410:23:33،
30
18
"در واقع از این نمد کلاهی برای صنعت خودروی ایران دوخته نخواهد شد" نه خودرو سازان فرانسوی کلا ما رو نمد مال کردند
رضا جیپ: 1395/2/411:06:06،
21
37
بنده معتقدم که تحصیل کرده های صنعت خودرو باید زیر نظر وزارت در کشورهای اروپایی تحصیلات عالیه انجام دهند و چیز یاد بگیرند و به کشور ما خدمت کنند. امید به روزی که یه خودرو ایرانی (کاملا ایرانی) در ایران تولید بشه.
جواب پیرو: 1395/2/411:38:54،
30
18
خودت میگی شعار
آریا: 1395/2/408:49:36،
91
31
تاسف و بازهم تاسف!!ایران ناسیونالی که همسن هیوندای موتورز است و شروع کار خود را با تولید پیکان(محصول روز تالبوت موتورز از زیرمجموعه های کرایسلر)شروع کرده حالا باید با مونتاژ دنگ و فنگی چینی روزگار بگذراند و شادی و غرور زائدالوصفی نیز متساعد گرداند!!!!وای بر ما...
ببو: 1395/2/410:59:00،
22
25
دوچرخه!!!!......بله . یا دوچرخه یا حداقل یک ماشین درست و حسابی کره ای!!
سهیل: 1395/2/412:12:10،
41
31
تو وضعیت موجود بهترین گزینه H30 کراسه

الان برلیانس دنده با این قیمت عرضه میشه تازه موتورش 1500 سی سیه و توانش 102 اسب بخاره و ضمناً اکثر آپشن های این ماشین رو نداره

دوستان عزیز متأسفانه ما تو کشور جهان سوم زندگی میکنیم و جهان سوم بودن ما به جهت تفکر جهان سومی ماست
هر کسی بخواد مبارزه کنه محکوم به مرگه، پس لطفاً دست از شعار و ... ما نمی خریم و غیره، بردارید،
قیمت این ماشین تو عرضه بعدی بالای 50 تومنه
ببینید کی گفتم . . .
صالح : 1395/2/408:50:48،
35
75
كسي كه اين مطلب را را نوشته يا بي اطلاع هستش يا خيلي غير منصفه اين خودرو فقط بدنش چينيه و موتورش موتور ايراني tu5 هستش
رضا: 1395/2/410:11:52،
27
46
اصلا عزیزم ایران توانایی تولید موتور رو نداره در اصل موتور Tu5 آلمانی ها درست کردند
امین: 1395/2/411:26:21،
58
15
Tu5 و موتورهای سری ...xu همه طراحی فرانسه و ef7 طراحیه المانه، من کشته مرده این اطلاعاتتونم
حمزه: 1395/2/413:47:27،
30
25
رضا جان موتور این ماشین کلا چینیه! TU5چین.
سینا: 1395/2/414:19:22،
28
15
آقا tu5 این ماشین طراحی فرانسه ولی تولید چین هستش... از سال ۹۰ به بعد از زمان شروع تحریم ها تمام ۲۰۶ ها موتورهاشون از چین و هندوستان وارد شده... در جریان کیفیت این موتورها هم که هستین، صدای تراکتور که نه ولی قطعا صدای سی جی ۱۲۵ هوندا رو میدن !!!!!
مینا: 1395/2/408:52:11،
73
23
اینهایی منظورتونه فقط برای مردم ایران غولن. دو غول جاده مخصوص؟؟
فردا: 1395/2/408:58:41،
43
21
دقیقا منظورت از این مقاله چی بود ایران جیب ؟ توضیح واضحات یا چیز دیگه !!!!!!!!
م ح : 1395/2/409:00:32،
53
26
تا زمانی که تعرفه واردات خودرو بالا و بازار غیر رقابتی باشد اوضاع همین است. با این وضعیت باید شاهد عدم پیشرفت و حتی پسرفت خودروسازی کشور باشیم. همانطور که در سال های قبلشاهد بوبوده ایم. کیاموتورز و هیوندای چه کار کرده اند؟ هنوز باید شاهد مرگ هم وطنان به دست خودروهای با تکنولوژی پایین باشیم؟ با ۴۴ میلیون که قرار است مردم بدبخت به این چینی پول بدهند در کشورهای دیگر میتسوبیشی لنسر و رنو داستر و شورلت کروز و ....سوار میشوند. اقایان مسئول که سوار بنز و بی ام دبلیو و .... میشوند کی از مردم یادشان می اید؟
امیر: 1395/2/409:15:22،
62
20
دم خودروسازان چینی گرم که حق انتخاب بیشتری برای مصرف کننده ایرانی ایجاد کرده اند.بنده بین بد و بدتر حتما به سراغ جک
و جیلی و ام وی ام خواهم رفت تا سمند و دنا و پارس با موتور
و گیربکس سی سال پیش و کیفیت ساخت داخل پایین و هرگز
محصولات ایرانخودرو خریداری نخواهم کرد.!!
فره وهر: 1395/2/409:29:10،
35
23
مردم همه کشورها با احترام به کرامت انسانی و اتحاد به حق خودشان رسیدند ما هم اگه خواهان همطرازی با دنیا هستیم حالا که دولت هم به دنبال حفظ منافع یه عده خاصه ،باید اول از خودمان شروع کنیم و با هم متحد بشیم علیه مافیای انحصاری و سود بیکران خودرو.
علی: 1395/2/409:45:56،
31
41
عمرا فروش نداره صاحب اول آخر چینی خودتونین
آرش: 1395/2/409:48:24،
33
26
خلاصه مقاله : با ماشين چيني هم ميتوان جيب ملت را خالي نمود
فقط تحریم: 1395/2/409:53:44،
29
16
به عبارت دیگر در این دوئل ایرانی برنده نهایی خودروسازان چینی خواهند بود.
محمود: 1395/2/410:02:15،
40
21
من نمی دانم واقعا چرا دولت طبق اصل 44همه شرکتهای خوب را واگذار کرد ولی شرکتی مثل ایران خودرو و سایپپا با چندین هزار میلیارد تومان زیان انباشته رو واگذار نکردند آیا واقعا مقصود آزار و اذیت مردم و گرفتن پاداش و حقوق های بی حساب و کتاب است راست و حسینی به مردم بگویید از 27000کشته در جاده ها که مقصر اصلی آن خودرو های بی کیفیت و غیر ایمن هست خجالت بکشید ضمنا همه مردم می دانند که شما ها بی جهت بر طبل اشتغال می کوبید و صنعت خودرو فعلی شاغل نمی سازد بلکه قاتل می پرواند حفظ شرایط فعلی با ترفند اشتغال یک فریب بزرگ است
ناشناس: 1395/2/410:35:39،
30
21
بازهم هیچکس سراغ اشغالهای ایران خودرو وسایپا نمی رود.همین اطاق جدید هم ایران خودرو ازچین خریده
رضا جیپ: 1395/2/411:01:29،
24
17
نویسنده صحبت از اژدها و دم خروسو دوئل کرد من گفت الان خودرو دانگ فنگ که اسمش منو یاد بروسلی میندازه الان پاشو بلند می کنه می کوبه تو دهن کرمان موتور. خخخخخ.
آرش66: 1395/2/411:19:39،
34
22
متأسفانه موتور TU5 کنونی ایران خودرو، جدا از بی کیفیتی به دلیل ساخت هند و چین بودن، کشش و گشتاور کافی برای نصب در خودروهای نسبتن بزرگ و کراس اور را ندارد. آینده ی خودروسازی در ایران با مونتاژ چنین محصولات بی هویتی، روز به روز خرابتر شده و رو به نابودی می رود. (لطفن ام جی های 160 میلیون تومنی را مثال نزنید) بیشتر مصرف کنندگان ایرانی، هیچ علاقه ای به خودروهای چینی ندارند و اگر چینی می خرند برای این است که در 25 سال گذشته، صنعت خودروی داخلی، جدا از بحث کیفیت، هیچ نوآوری و نوسازی و ارائه محصول جدید نداشته است و تقریبن تمامی صنعت خودروی داخلی یا بر پایه پلتفرم پراید است یا 405 و 206.
فرید: 1395/2/411:42:19،
30
20
سلام
ایران خودرو شریک دزد و رفیق قافله ست!
تولید این محصول یعنی دامپینگ ایران خودرو و چینی های فرصت طلب....
شهاب: 1395/2/412:22:34،
29
16
سلام دوستان قیمتش تا دیروز440/000/000بود ولی امروز قیمتش449/000/000یعنی450/000/000تازمان تحویل چند خواهد شد؟؟؟؟
هومن: 1395/2/412:26:54،
23
25
باسلام من موندم ماشینی که ارتفاع اون 3mmاز ال 90 بلند تره کجاش شاسی بلنده ؟جدا متاسفم...
مهندس: 1395/2/415:31:26،
15
16
نه اشتباه نکنید ، شاسی بلند نیست اورکراسه
فک کنم باید بشینیم به مردم یاد بدهیم کلاسهای مختلف خودرو را
حالا چرا ال لگن مقایسه میکنید دوست عزیز؟؟
IMAN: 1395/2/414:22:25،
27
18
عین سیناد

مسخره

سیناد
هومن: 1395/2/421:28:59،
23
20
مهندس جان خودشون دارن میگن مینی شاسی بلند.حالا مقایسه کنید با ایکس 50 ویا با سایگ یان سایپا ویا با هاچ بک ال 90 تا متوجه اور کراس بودنش پی ببری
وحيد: 1395/2/510:40:55،
24
22
دويل خودرو سازان با اشغال هاي شرقي


نه شمشير

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - مهر 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد - مهر 96
در محدوده 190 میلیون تومان در بازار ایران; کیا کانزا یا هیوندای گرنجور؟
پیش‌فروش ویژه هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک برای اولین بار در ایران/ شهریور و مهر 96
ارزانترین شاسی‌بلند ولوو با نام Xc40 به ایران خواهد آمد + قیمت
قیمت جدید مزدا3 تیپ 4 از سوی گروه بهمن اعلام شد/ مهر 96
رونمایی از کراس‌اوور جدید ایران‌خودرو با قیمت 75 میلیون تومان/ تصاویر
قیمت جدید محصولات هیوندای شرکت کرمان موتور اعلام گردید - مهر 96
واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد شد؟
شرایط جدید فروش نقدی و اقساطی خودروهای شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو – مهر 96
اولین دستگاه از پژو 3008 وارد ایران شد + تصاویر
تصاویری از خودروی جدید هایما S5 توربو; آغاز فروش از 2 مهرماه
خودروی جدید پژو 2008 با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟
جزئیات پیش نویس دستورالعمل جدید واردات خودرو/ افزایش 30 تا 100 درصدی تعرفه واردات خودرو
قیمت کارخانه ای پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس بنزینی افزایش یافت - مهر 96
آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار