کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مافیای قدرتمند ؟


کد خبر : ۲۱۶۸۵پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۴۷۴۰۶۵ بازدید

عضو کمیته پیگیری پرونده فساد نفتی در مجلس از تیم پشت پرده و حامی مثلث زنجانی، ضراب و مرتضوی سخن می‌گوید.

امیرعباس سلطانی معتقد است روابط بین زنجانی، ضراب و مرتضوی را یک سیستم پشت پرده مدیریت می‌کند. او می‌گوید ضراب را هم همین باند از ترکیه به آمریکا منتقل کردند تا جای او در امان باشد. 

سلطانی در پاسخ به این سؤال که ماجرای بازداشت ضراب در آمریکا چه تأثیری روی پرونده بابک زنجانی خواهد داشت، گفت: «روابطی که الان بین ضراب، بابک زنجانی و مرتضوی وجود دارد، توسط یک سیستم مدیریت می‌شود. وضعیت ضراب در ترکیه به‌هم ریخته بود و ایران و ترکیه به هم نزدیک شدند و ضراب را به آمریکا منتقل کردند زیرا اگر در ترکیه می‌ماند، با توجه به توافق‌نامه‌هایی که بین دو دولت وجود دارد، بالاخره درصورت اثبات جرم می‌توانستند او را به ایران مسترد کنند. اما با توجه به نوع رابطه‌ای که با آمریکا داریم، این کار تقریبا نشدنی است و به همین دلیل، آمریکا امن‌ترین جا برای ضراب است». 

ضراب دلال طلای ایرانی که ساکن ترکیه و همسر ابرو گوندش خواننده اهل این کشور است و پیش از این به اتهام دست‌داشتن در رشوه‌دادن به برخی وزرای کابینه ترکیه در سال ۲۰۱۳ بازداشت شده بود، ۱۹ مارس توسط پلیس آمریکا در میامی بازداشت و از این شهر به نیویورک منتقل شد تا با جریمه‌هایی که توسط پلیس آمریکا برای دورزدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده است، روبه‌رو شود. 

برخی بر این باورند که ضراب با شنیدن خبر محکومیت همکارش، بابک زنجانی، به اعدام برای فعالیت‌های مالی غیرقانونی، ترجیح داد خود را تسلیم مقامات آمریکا کند تا زمان کوتاهی را در زندان در آمریکا بگذراند، تا اینکه در ایران اعدام شود». عده‌ای هم در ایران معتقد بودند با توجه به اینکه زنجانی در فهرست تحریم‌های آمريكا علیه ایران بود و همکاری او با ضراب مشخص شده بود، دلال طلای ترکیه‌ای با علم به بازداشت به آمریکا سفر کرده است. اینها همه گمانه‌‌زنی‌هایی است که سخنان سلطانی را به‌نوعی تأیید می‌کند. بابک زنجانی بابت خرید نفت، ٢,٦ میلیاد یورو به وزارت نفت بدهکار است که این رقم با احتساب تأخیر در تأدیه بدهی به حدود سه میلیارد یورو رسیده است. 
سلطانی تصریح کرد: «مافیایی که وجود دارد و دست‌های پشت پرده این پرونده، کارهای مرتبط با مدیریت ضراب، زنجانی و مرتضوی را هماهنگ می‌کنند؛ همان افرادی که پشت پرده هستند و در جریان بررسی پرونده بابک زنجانی هم محاکمه نشدند». از سلطانی سؤال کردیم این افراد در چه جایگاهی هستند که می‌توانند چنین کارهایی انجام دهند؟ اینها همان مسئولان دولت سابق هستند که اسمشان در کیفرخواست بود؟ او در پاسخ گفت: «بالاخره هم در آن سطح و هم در سطوح دیگر هستند ولی من الان نمی‌توانم به‌صراحت اعلام کنم که چه افرادی در این شبکه هستند. من گفته‌ام که وقتی حکم نهایی بیاید، پشت پرده را می‌گویم و فکر می‌کنم فعلا چنین حکمی نمی‌آید». 

عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس، در پاسخ به اینکه آیا این شبکه از داخل ایران موضوع را مدیریت می‌کند یا خارج از ایران در حال مدیریت هستند، گفت: «قطعا در داخل ایران هستند و اصلا در خارج از ایران نمی‌توانند باشند. اینها در حال مدیریت کار هستند. همین‌ها به بابک زنجانی اجازه ندادند اموال تاجیکستان و مالزی و ترکیه را برگرداند».



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها