کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا شما هم برای دریافت الحاقیه بیمه دچار دردسر شدید؟


کد خبر : ۲۱۳۵۹دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸:۴۷۲۲۱۳ بازدید

آیا شما هم برای دریافت الحاقیه بیمه دچار دردسر شدید؟ به نظر شما، صدور الحاقیه اینترنتی گزینه بهتری به جای حضور فیزیکی در شرکت های ...

آیا شما هم برای دریافت الحاقیه بیمه دچار دردسر شدید؟ به نظر شما، صدور الحاقیه اینترنتی گزینه بهتری به جای حضور فیزیکی در شرکت های بیمه نبود؟ آیا از روند اطلاع رسانی شرکت های بیمه راضی بودید؟ آیا شرکت های بیمه زیرساخت های مناسبی (نرم افزاری و سخت افزاری) برای پاسخگویی و مشتری مداری را دارند؟ آیا بهتر نیست برای کمتر شدن مشکلات خرید الحاقیه تغییرات در نرخ دیه سالانه، ابتدای اسفند ماه هر سال اعلام شود؟

روزهای پایانی اسفند ماه هر سال در میان اخبار منتشره، روند قیمت ها در بازار اهمیت خاصی پیدا می کند. صاحبان وسایل نقلیه در کنار پیگیری تغییر نرخ های مختلف برای خرید میوه و شیرینی، پیگیر اخبار اعلام میزان دیه در سال آینده هم هستند. در آن روزها شرکت های بیمه در کنار صاحبان وسایل نقلیه نسبت به اخبار منتشره درباره میزان دیه حساس هستند، زیرا هر گونه تغییر در این میزان باعث شروع یک پروسه جدید در صنعت بیمه کشور می شود. 

امسال نیز با اعلام میزان دیه جدید در سال 95، رئیس کل بیمه مرکزی جدول میزان حق بیمه شخص ثالث در سال آینده را به شرکت های بیمه ابلاغ کرد و از بیمه گذاران خواست برای خرید الحاقیه مربوط به مابه التفاوت افزایش دیه سال 95 اقدام کنند. 

بنابراین، قوه قضائیه در اطلاعیه ای، میزان دیه در سال 95 را 190 میلیون تومان برای ماه های غیرحرام اعلام کرد و از ابتدای سال 1395 مبلغ ریالی دیه از 165میلیون تومان به 190 میلیون تومان برای ماه های غیرحرام و از220 میلیون تومان به 253.3 میلیون تومان برای ماه های حرام افزایش می یابد؛ بنابراین، بیمه گذاران باید برای تهیه الحاقیه مربوط به مابه التفاوت افزایش دیه، اقدام و تعهدات بیمه نامه وسیله نقلیه خود را افزایش دهند. 

در همین حال، امسال 21 فروردین 1395 مصادف با شروع اولین ماه حرام (رجب) بود و ضروری به نظر می رسد، بیمه گذاران تا آن زمان، الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود را خریداری کرده باشند.

به هر حال 21 روز برای دریافت الحاقیه افزایش تعهدات بیمه نامه در سال 95 زمان وجود داشت. نظر شما؛

-آیا شما هم برای دریافت الحاقیه بیمه دچار دردسر شدید؟
-آیا صدور الحاقیه اینترنتی، گزینه بهتری به جای حضور فیزیکی در شرکت های بیمه گر نبود؟
-آیا از روند اطلاع رسانی شرکت های بیمه راضی بودید؟
-آیا شرکت های بیمه، زیرساخت های مناسبی (نرم افزاری و سخت افزاری) برای پاسخگویی و مشتری مداری را دارند؟
-آیا بهتر نیست برای کمتر شدن مشکلات خرید الحاقیه تغییرات در نرخ دیه سالانه، ابتدای اسفند ماه هر سال اعلام شود؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها