کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استعفای نخست وزیر ایسلند؛ اولین پیامد افشاگری اسناد پاناما


کد خبر : ۲۱۲۳۰چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸:۴۷۱۳۱۱ بازدید

سیگموندور گونلاگسون، نخست‌وزیر ایسلند از مقام خود استعفا داد. او مطابق اسناد پاناما به سوءاستفاده مالیاتی متهم شده است. او نخستین قربانی ...
استعفای نخست وزیر ایسلند؛ اولین پیامد افشاگری اسناد پانامااستعفای نخست وزیر ایسلند؛ اولین پیامد افشاگری اسناد پاناما

سیگموندور گونلاگسون، نخست‌وزیر ایسلند از مقام خود استعفا داد. او مطابق "اسناد پاناما" به سوءاستفاده مالیاتی متهم شده است. او نخستین قربانی انتشار افشاگری‌های مالی مشهور به "اسناد پاناما" محسوب می‌شود.

به گزارش ایران جیب، معاون رئیس حزب پیشرو ایسلند، که در دولت ائتلافی به ریاست سیگموندور گونلاگسون، شرکت دارد، اعلام کرد که نخست وزیر ایسلند از مقام خود استعفا داده است. نخست وزیر ایسلند ساعتی قبل از استعفا، خواهان انحلال پارلمان شده بود اما رئیس جمهور کشور با خواست او موافقت نکرد.

"اسناد پاناما" نخست وزیر ایسلند را متهم می‌کنند که میلیون‌ها دلار سرمایه را تحت پوشش شرکتی قرار داده که عملکرد اصلی آن گریز از پرداخت مالیات بوده است.

​نخست وزیر پس از مدتی نیمی از سهام شرکت مزبور را به قیمت یک دلار به همسر خود فروخته است. نخست وزیر ایسلند می‌گوید که این عمل غیرقانونی نبوده و همسرش از نظر مالی سودی نبرده است.

اما اوراق افشاشده‌ی موسوم به "اسناد پاناما"، این شرکت خارجی متعلق به همسر نخست وزیر، از اموال هنگفتی استفاده کرده است.

شامگاه دوشنبه (۴ آوریل) هزاران نفر از مردم ایسلند با حضور در برابر پارلمان کشور خواهان کناره‌گیری نخست وزیر شدند. در همین راستا نیروهای مخالف دولت به نخست وزیر رأی عدم اعتماد دادند. در پی انتشار میلیون‌ها سند در ارتباط با پولشویی و تلاش برای فرار از مالیات، بسیاری از افراد ثروتمند و مقامات سیاسی به پنهان کردن ثروت خود زیر پوشش شرکت‌های "ساختگی" متهم شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها