کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی دوباره افزايش كرايه تاكسی، اتوبوس و مترو در شورا


کد خبر : ۲۱۰۹۳یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳:۴۷۹۵۱ بازدید

مصوبه تازه شوراي شهر درباره افزايش 12 تا 15 درصدي نرخ كرايه تاكسي، اتوبوس و مترو با مخالفت فرمانداري تهران روبه‌رو شده است، اگر اين مصوبه ...

مصوبه تازه شوراي شهر درباره افزايش 12 تا 15 درصدي نرخ كرايه تاكسي، اتوبوس و مترو با مخالفت فرمانداري تهران روبه‌رو شده است، اگر اين مصوبه روز يك‌شنبه در جلسه غير علني شورا اصلاح نشود، شوراي حل اختلاف درباره آن تصميم‌گيري خواهد كرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از تعادل، اعضاي شوراي شهر تهران در روزهاي پاياني سال گذشته مصوبه افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي را به تصويب رساندند و در 24 اسفند ماه اين مصوبه به فرمانداري تهران ابلاغ شد. اما آن طور كه معاون فني عمراني فرمانداري تهران مي‌گويد، نه تنها اين لايحه دير به فرمانداري ابلاغ شده بلكه با سياست‌هاي عمومي دولت در بحث حمل و نقل عمومي هم مغاير است. غلامحسين آرام در اين باره به ايسنا توضيح مي‌دهد: افزايش در نظر گرفته شده در برخي آيتم‌ها غير قابل قبول بود، برهمين اساس با توجه به بررسي‌ها 26 اسفندماه مورد اعتراض قرار گرفت و همان روز لغو اين مصوبه به اطلاع رييس شورا رسيد و در رونوشتي به شهردار تهران نيز اطلاع داده شد. اكنون شورا بايد مجددا افزايش نرخ‌ها را بررسي كند و بر اساس نظر فرمانداري نرخ جديد را تعيين و در صورتي كه از سوي فرمانداري تاييد و ابلاغ شد در موعد مقرر اجرايي شود. در صورت اصرار شورا بر مصوبه افزايش نرخ كرايه حمل و نقل عمومي كه در تاريخ 24 اسفند سال گذشته به دست فرمانداري رسيده است، موضوع به هيات حل اختلاف ارجاع خواهد شد. رييس شورا يا سخنگوي رسمي شورا بايد در اين باره اظهارنظر كند؛ چرا كه مغايرت مصوبات شورا، توسط فرمانداري به اين افراد ابلاغ مي‌شود.

سخنان اين مقام مسوول دولتي در شرايط عنوان شده است كه اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه غير علني روز يك‌شنبه يك‌بار ديگر اين مصوبه را بررسي خواهند كرد. البته نظر برخي اعضاي شورا از جمله قناعتي به اين شرح است كه در صورت عدم حمايت دولت از بخش حمل و نقل عمومي كرايه‌ها نيز بايد افزايش يابد.

چمران، رييس شورا نيز در اين رابطه اعلام كرده كه اين مصوبه تا زمان تاييد نهايي فرمانداري، اجرا نمي‌شود و هرگونه افزايش كرايه پيش از اعلام زمان مجدد غيرقانوني بوده و با فرد متخلف برخورد خواهد شد. در مصوبه قبلي قرار بود ميزان كرايه تاكسي‌ها 15درصد افزايش يابد. همچنين بليت تك سفره مترو در سال 95، 700 تومان و 2 سفره 1100تومان در نظر گرفته شده بود. نرخ بليت اتوبوس در بخش عمومي و خصوصي نيز تا 10 كيلومتر 50تومان و از 10 كيلومتر به بالا 100 تومان افزايش بها در نظر گرفته شده بود.

گفتني است؛ شهرداري افزايش 30 تا 40درصدي كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي را به شوراي شهر تهران پيشنهاد كرده بود اما در نهايت نمايندگان پارلمان شهري پايتخت افزايش 12 تا 15درصدي را به تصويب رسانده بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها