کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال 2015 به 4 درصد رسید


کد خبر : ۲۱۰۸۶شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳:۴۷۱۵۴۳ بازدید

به‌رغم بحران‌هایی که ترکیه در سال گذشته با آن‌ها دست به گریبان بود، رشد اقتصادی این کشور از 2.9 در سال 2014 به 4 درصد در ...
نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال 2015 به 4 درصد رسیدنرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال 2015 به 4 درصد رسید

به‌رغم بحران‌هایی که ترکیه در سال گذشته با آن‌ها دست به گریبان بود، رشد اقتصادی این کشور از 2.9 در سال 2014 به 4 درصد در سال 2015 رسید. بیشترین میزان رشد مربوط به سه ماه آخر سال 2015 و 2.7 درصد بوده است.

وقوع بیش از هشت حمله انتحاری در عرض شش ماه، درگیری با کردها و تنشی که تا مرز خصومت با روسیه پیش رفت هیچکدام ظاهرا نتوانستند نرخ رشد اقتصادی ترکیه را کند کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از مرکز آمار ترکیه، سال 2015 میلادی نرخ رشد اقتصادی ترکیه با بیش از یک درصد افزایش نسبت به سال قبل به 4 درصد رسید. این رقم از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول نیز بالاتر بود. این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده بود که نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال 2015 به 3.5 درصد برسد.

در سال 2014 نرخ رشد اقتصادی ترکیه 2.9 درصد بود. بیشترین میزان رشد مربوط به سه ماه آخر سال 2015 و 5.7 درصد بوده است.

این کشور در سال 2015 با بحران‌های سیاسی بزرگی درگیر بود. ساقط کردن یک جت جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، این دو کشور را تا مرز درگیری پیش برد.

در شهرهای توریستی ترکیه نظیر استانبول و آنکارا چندین حمله تروریستی انجام شد و درگیری با کردها نیز به اوج خود رسید. از همین رو انتظار چنین رشدی از سوی سیاستمداران ترکیه نیز وجود نداشت. به دلیل وقوع هشت حمله تروریستی در عرض شش ماه در ترکیه، تعداد گردشگران خارجی تنها در ماه فوریه 10 درصد کم شده است. توریسم یکی از مهم‌ترین منابع درآمد کشور ترکیه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها