کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پهلوگیری اولین کشتی‌ ایرانی پس از لغو تحریم‌ها در بندر اروپایی


کد خبر : ۲۰۸۸۶شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸:۴۷۱۰۹۱ بازدید

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری کشتی کانتینری ایرانی پس از وقفه 6 ساله به‌دلیل تحریم‌ها در بندر هامبورگ خبر داد و ....
پهلوگیری اولین کشتی‌ ایرانی پس از لغو تحریم‌ها در بندر اروپاییپهلوگیری اولین کشتی‌ ایرانی پس از لغو تحریم‌ها در بندر اروپایی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری کشتی کانتینری ایرانی پس از وقفه 6 ساله به‌دلیل تحریم‌ها در بندر هامبورگ خبر داد و گفت: کشتی آذرگون در مسیر برگشت به خلیج فارس در بندر آنتورپ بلژیک برای بارگیری محموله پهلوگیری می‌کند.

اوایل ماه جاری مدیرعامل کشتیرانی از بازگشایی مسیر دریایی به بنادر اروپایی پس از 7 سال خبر داد و با اعلام "مذاکره با کشتی‌سازان اروپایی، چینی، کره‌ای و شیپ‌یاردهای داخلی برای خرید کشتی" گفت:‌ اولین کشتی‌ ایرانی با محموله محصولات پتروشیمی به‌سمت یک بندر اروپایی حرکت کرد.

محمد سعیدی با اشاره به ایجاد شرکت مشترک کشتیرانی در آلمان و ایتالیا برای پوشش بنادر شمالی و جنوبی اروپا از اعزام اولین کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌سمت اروپا خبر داد و افزود:‌ این کشتی طی روزهای آینده به بنادر اروپایی می‌رسد و محصولات پتروشیمی را حمل می‌کند که در حال حاضر مورد نیاز شدید شرکت‌ها و کارخانه‌های اروپایی است.

وی با بیان این‌که پس از 7 سال کشتی‌های ایرانی به‌سمت بنادر اروپایی حرکت کردند، تأکید کرد: از سوی دیگر در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد خط منظم کشتیرانی از بنادر خلیج فارس و آسیای شرقی به‌سمت بنادر آمریکای لاتین هستیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تردد کشتی‌های ایرانی به آمریکای مرکزی و شمال قاره آمریکا (کانادا) از فراهم شدن مقدمات ایجاد خط کشتیرانی به‌سمت آمریکا طی ماه‌های آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد با رفع تحریم‌های ایران توسط کانادا، تجهیزات نفتی برای بخش آفشور ایران توسط کشتی‌های ایرانی حمل می‌شود.

حال پس از گذشت حدود 20 روز مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری کشتی کانتینری ایرانی در بندر هامبورگ خبر داد.

سعیدی با ابراز این‌که پس از 6 سال تحریمهای اروپا با اجرایی شدن برجام و رفع تحریمها، نخستین کشتی کانتینربری ناوگان کشتیرانی راهی بنادر اروپا شد، اظهار کرد: این کشتی دیروز با ورود به بندر هامبورگ با استقبال مقامات بندری این شهر در این بندر پهلو گرفت.

وی با بیان این‌که با پهلوگیری این کشتی سرویسهای منظم خطوط این شرکت رسماً افتتاح شد، تصریح کرد:‌ در مراسم استقبال مقامات بندری هامبورگ، نمایندگان ترمینال Eurogate، مدیران ارشد شرکت PWL و جمعی از صاحبان کالا و شرکتهای تجاری آلمان با حضور بر عرشه کشتی آذرگون از حضور مجدد شناورهای خطوط کشتیرانی در بندر هامبورگ ابراز شادمانی و لوح یادبود بندر هامبورگ را تقدیم فرمانده کشتی آذرگون کردند.

وی تأکید کرد: کشتی آذرگون پس از تکمیل بارگیری نخستین محمولات خود بندر هامبورگ را ترک خواهد کرد و در مسیر بازگشت به خلیج فارس جهت بارگیری سایر محمولات صبح دوشنبه (دوم فروردین ماه 95) وارد بندر آنتورپ بلژیک خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها