کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترفند ایران خودرویی ها برای دور زدن مردم


کد خبر : ۲۰۶۴شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱:۳۴۱۳۳۸۱ بازدید

در حال حاضر کارخانه از فروش محصولات پرطرفدار خودداری می کند و مشتری ها را به بازار آزاد حواله می دهند.
ترفند ایران خودرویی ها برای دور زدن مردمترفند ایران خودرویی ها برای دور زدن مردم

در کشاکش گران شدن و گران نشدن خودروها، سرانجام تصمیم بر آن شد تا جاده مخصوصی ها برای گران کردن محصولاتشان  تا سال آینده صبر کنند. اما آیا واقعا خودروها گران نشده اند؟ گرچه تصمیم افزایش رسمی قیمت خودروها به سال آینده واگذار شده است اما ایران خودرو به طریقی دیگر دستورات دولت را دور می زند. بعد از ابلاغ دستور گران نشدن خودروها در سال جاری، ریش سفید صنعت خودروسازی ایران محصولات خود را بر روی کاغذ گران نکرد ولی از ترفندی دیگر استفاده کرد. 

در حال حاضر کارخانه از فروش محصولات پرطرفدار خودداری می کند و  مشتری ها را به بازار آزاد حواله می دهند. کارخانه ایران خودرو درحالی از فروش محصولات خود با قیمت مصوب قبلی خودداری می کند که خودروهای صفر کیلومتر کارخانه به راحتی در بین دلالان خودرو دست به دست می شوند. متقاضیان خودرو این روزها خودروهای مورد نظر خود را به جای خرید از کارخانه با قیمت رسمی باید چندین میلیون تومان گرانتر از قیمت مصوب از بازار سیاه دلالی خودرو خریداری کنند.

این اولین باری نیست که ایران خودروهایی دست به این کار می زنند و در سال گذشته نیز مشابه این اتفاق رخ داد؛ زمانی که پژو ۲۰۶ کمیاب شد و اختلاف قیمت ها بین بازار و کارخانه سر به آسمان گذاشت. در این میان تنها دلالان و کارخانه هستند که سودهای هنگفتی نصیبشان می شود. در واقع ایران خودرو با این ترفند هم توانسته است قانون مصوب دولت را دور بزند و هم خودرو را گران تر از قیمت اصلی به مشتریان ایرانی که چاره دیگری جز انتخاب مصولات داخلی ندارند، قالب کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها