کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لحظه به لحظه با مذاکرات ژنو


کد خبر : ۲۰۲۷پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴:۵۱۶۸۴۲ بازدید

تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان به‌ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حالی برای سومین بار راهی ژنو می‌شود که دور اخیر مذاکرات در روزهای 16 و 17 آبان در سطح معاونین وزرای خارجه به دلیل افزایش امیدواری به دستیابی به توافق احتمالی به روز سوم نیز کشیده شد.
لحظه به لحظه با مذاکرات ژنولحظه به لحظه با مذاکرات ژنو

تسنیم: دور گذشته مذاکرات ایران و گروه 1+5  تفاوت‌های بارزی با مذاکرات یک دهه اخیر با قدرت های جهانی داشت از جمله  ارتقاء مذاکرات به سطح  وزرای خارجه و نیز احتمال دستیابی به یک توافق اولیه احتمالی بر اساس یک متن و سند مشترک. با این همه در پایان 3 روز مذاکره فشرده و سنگین،‌ مخالفت لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، مانع از دستیابی به توافق احتمالی شد.


در مذاکرات 29 و 30 آبان ظریف، ریاست تیم مذاکره کننده ایران را به‌عهده دارد و سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج‌نفره ایران هستند که در این سفر وزیر امور خارجه را همراهی می‌کنند.

06:54 منابع غربی: لاوروف جمعه به ژنو می‌آید. وزیر خارجه روسیه احتمالاً جمعه برای پیوستن به مذاکرات وارد ژنو می‌شود.

08:36 راند دوم مذاکرات در ژنو زیبای برفی. روز دوم مذاکرات فشرده هسته ای کشورمان با گروه 1+5 در هوای زمستانی ژنو تا ساعاتی دیگر آغاز می شود.

10:27 صبحانه کاری ظریف با رؤسای سازمان‌های بین‌المللی تا دقایقی دیگر. وزیر خارجه کشورمان تا دقایقی دیگر در روز دوم مذاکرات میان ایران و 1+5 در صبحانه‌ای کاری با رؤسای سازمان‌های بین‌المللی شرکت خواهد کرد.

10:39 کنفرانس خبری عراقچی آغاز شد. مذاکره کننده ارشد کشورمان و معاون وزیر امور خارجه کنفرانس خبری خود را آغاز کرد. 

10:42 لغو تحریم‌های نفتی و بانکی بخشی از گام اول طرف مقابل/هیچ توافقی که از ابتدا تا انتهای آن بر حق غنی‌سازی تصریح نشود را امضا نمی‌کنیم. معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مانع بزرگ پیشرفت مذاکرات بی‌اعتمادی هیئت ایرانی ناشی از ژنو قبل است.

10:51 عراقچی: دیدار مهم اشتون و ظریف ساعت 11:30 صبح برگزار می شود. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود از برگزاری دیدار مهمی بین محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در ساعت 9 صبح امروز (11:30 به وقت تهران)خبر داد.

11:12 اهمیتی برای گفته‌های نتانیاهو قائل نیستیم. معاون وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و درخواست وی برای اجرای راه‌حل روسیه برای بحران سوریه در پرونده هسته‌ای ایران اعلام کرد که اهمیتی برای اظهارات نتانیاهو قائل نیست. 

11:24 عراقچی: شانس دستیابی به توافق در این دور مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبر در ژنو تاکید کرد شانس دستیابی به توافق در دور فعلی مذاکرات هسته‌ای ژنو وجود دارد اما کار سختی است. 

11:35 دیدار ظریف و اشتون آغاز شد. مذاکره میان وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش آغاز شد.

12:10 مایکل مان: هر توافقی با ایران اتفاق خوبی است
سخنگوي کاترين اشتون در گفتگوي اختصاصي با شبکه خبري يورونيوز گفت: هر توافقي با ايران اتفاقي خوب خواهد بود.

12:17 صبحانه کاری وزیر امور خارجه با مدیران کل سازمان های بین المللی. مدیران کل سازمان های بین المللی مستقر در ژنو در یک جلسه صبحانه کاری با حضور وزیر امور خارجه کشورمان شرکت کردند. 

12:37 شرمن و ریباکوف دیدار کردند
معاون وزیر خارجه روسیه با نماینده آمریکا در1+5 دیدار کردند.
 

12:47 مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا بار دیگر دیدار می‌کنند

هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا امروز پنجشنبه مجددا با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

13:50 ابراز رضایت معاون اشتون از روند مذاکرات ژنو. معاون اشتون در نشست غیررسمی خود با خبرنگاران از روند مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 ابراز رضایت کرد.

14:24 دیدار دو جانبه بین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسید.

14:35 عراقچی: فضای حاکم بر مذاکرات مثبت است. احتمال دستیابی به توافق وجود دارد.

14:40 ظریف و اشتون وارد جزئیات شده‌اند. نشست بعدی ساعت 17:00. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد مذاکرات آغازین بین کاترین اشتون و محمد جواد ظریف بسیار ماهوی و مشروح بود.

14:45  مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار تیم مذاکراتی با اشتون در جمع خبرنگاران گفت در برخی موارد وارد جزییات شده ایم اما هنوز وارد متن نشده ایم. 

14:47 محمد جواد ظریف،‌ وزیر خارجه کشورمان پس از پایان مذاکرات با اشتون اعلام کرد که مباحث انجام شده خوب بودند. وی در ادامه افزود: "وارد جزئیات موضوعات شدیم." وی تصریح کرد: "البته تفاوت دیدگاه دیدگاه وجود دارد."

14:59 برنامه بلندمدت برای تضمین فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران. یک منبع آگاه اعلام کرد که وزیر خارجه ایران و نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در مورد یک برنامه بلند مدت برای تضمین توسعه صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ایران گفتگو کرده‌اند. 

14:59 عراقچی: در مذاکره با اشتون ‌وارد مباحث محتوایی شدیم. معاون وزیر امور خارجه کشورمان به خبرنگار اعزامی تسنیم به ژنو گفت طی 3 ساعت بحث فشرده با اشتون برای اولین بار وارد مباحث محتوا یی شدیم اما وارد متن نشدیم. 


این خبر تکمیل می شود ...



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها