کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا شد


کد خبر : ۲۰۰۶چهارشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶:۰۱۳۴۷۱ بازدید

یورو استات با معرفی آلمان به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا طی ماه سپتامبر اعلام کرد فرانسه در این ماه مبادلات تجاری خود با ایران را ۱۸ درصد افزایش داده و مبادلات انگلیس با ایران کاهش ۲۷ درصدی داشته است.
آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا شدآلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا شد

موسسه آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری 5 کشور مهم اروپا با ایران در ماه سپتامبر(شهریور) را 282 میلیون یورو اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 14 درصد کاهش داشته است. کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا در ماه اوت 331 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ماه سپتامبر بوده است. مجموع مبادلات دو کشور در این ماه 140.731 میلیون یورو بوده که 16.83 میلیون یورو از این رقم مربوط به واردات آلمان از ایران و 123.901 میلیون یورو مربوط به صادرات آلمان به ایران بوده است.

واردات آلمان از ایران در ماه سپتامبر با کاهش 4 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و صادرات آلمان به ایران نیز 10 درصد کاهش داشته است.

ایتالیا در ماه سپتامبر 70.904 میلیون یورو مبادله تجاری با ایران داشته و دومین شریک تجاری ایران در اروپا شناخته شده است. این رقم نسبت به ماه قبل از آن با کاهش 20 درصدی مواجه شده است.

واردات ایتالیا از ایران در ماه سپتامبر با کاهش 4 درصدی نسبت به ماه قبل به 9.865 میلیون یورو رسیده و صادرات به ایران با کاهش 22 درصدی مواجه شده و به 61.039 میلیون یورو رسیده است.

به گزارش تسنیم، آمارهای یورو استات نشان می دهد فرانسه مبادلات تجاری خود با ایران در ماه سپتامبر را 18 درصد افزایش داده و به 45.164 میلیون یورو رسانده است. مبادلات تجاری دو کشور در ماه اوت 38.218 میلیون یورو اعلام شده بود. 

واردات فرانسه از ایران در ماه سپتامبر با رشد 15 درصدی نسبت به ماه قبل مواجه شده و به 1.708 میلیون یورو رسیده است. صادرات فرانسه به ایران نیز در ماه سپتامبر 43.456 میلیون یورو اعلام شده که این رقم نسبت به ماه اوت رشد 18 درصدی داشته است.

اسپانیا نیز به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری ایران در اتحادیه اروپا طی ماه سپتامبر 18.526 میلیون یورو مبادله تجاری با ایران داشته که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 54 درصد کاهش داشته است.

اسپانیا در ماه سپتامبر واردات خود از ایران را سه برابر کرده و به 7.216 میلیون یورو رسانده است. اما صادرات اسپانیا به ایران در این ماه 70 درصد نسبت به ماه اوت کاهش داشته و به 11.31 میلیون یورو رسیده است.

مبادلات تجاری انگلیس با ایران در ماه سپتامبر نیز 27 درصد کاهش داشته و به 6.93 میلیون یورو رسیده است. واردات انگلیس از ایران در این ماه 58 درصد کاهش داشته و به 1.196 میلیون یورو رسیده است. صادرات انگلیس به ایران در ماه سپتامبر نیز کاهش 14 درصدی داشته است. انگلیس در این ماه به 5.734 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها