کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو کماکان گران و‌ بدون مشتری


کد خبر : ۱۹۵۶دوشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳:۳۲۵۹۰۱ بازدید

اظهارنظرهای ضد و نقیض وزیر صنعت و خودروسازان در حالی باعث افزایش ۲ تا ۳ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد که وعده‌های عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان سال، دیگر باعث برگشت قیمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهای گران و بدون مشتری روبرو است.
خودرو کماکان گران و‌ بدون مشتریخودرو کماکان گران و‌ بدون مشتری

پس از آنکه اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز در مورد افزایش قیمت خودرو در سال جاری باعث شد قیمت این محصول در بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش یابد، تغییر رویکرد آنها و وعده عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال باعث شد تا فروشندگان با وجود نبود خریدار، قیمت خودروهای خود را کاهش ندهند و بازار همچنان در رکود به سر ‌برد.در این شرایط، قیمت خودرو در بازار بالا است و اکثر مشتریان که قدرت خرید خودرو با این قیمت‌ها را ندارند، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند. از سویی، فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت محصولات خود نیستند و جالب تر آنکه خودروهای پیش فروش شده از سوی خودروسازان در این چند روز تقریبا همگی پیش فروش شده و ظرفیت فروش آنها تکمیل شده است . شاید بتوان اظهارات جنجالی وزیر را به کام خودروسازان نوشت.

در حال حاضر قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی، به 37 میلیون تومان رسیده است و نوع تیپ 5 این خودرو نیز با همین میزان افزایش قیمت، این روزها 38.8 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.قیمت تیبا نیز به دلیل کاهش تحویل از سوی سایپا، با افزایش یک میلیون تومانی به 22 میلیون تومان رسیده است.در مورد سایپا 111 مدل SX نیز باید به افزایش قیمت 500 هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر 18 میلیون تومان معامله می‌شود.رشد قیمت سایپا 131 مدل SX نیز در روزهای اخیر حدود 300 هزار تومان بوده و هم‌اکنون این خودرو 17 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به کاهش 2 میلیون تومانی قیمت اسپورتیج و عرضه آن با قیمت 146 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.در عین حال، قیمت مزدا 3 نیز با کاهش 2 میلیون تومانی به 117 میلیون تومان رسیده است.

بازار خودرو در حالی با رکود و قیمت‌های بالا روبرو است که مشتریان همچنان چشم‌انتظار تدبیری از سوی دولت تدبیر و امید برای ساماندهی به این بازار هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها