کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توکیو و دهلی، پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان


کد خبر : ۱۹۴۵۶چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳:۴۷۳۰۸۳ بازدید

بر اساس چشم‌انداز بانک جهانی در مورد شهری‌سازی، تا سال 2030 بیش از 41 کلانشهر به وجود خواهد آمد که هر کدام بیش از 10میلیون نفر ...
توکیو و دهلی، پرجمعیت‌ترین شهرهای جهانتوکیو و دهلی، پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان

بر اساس چشم‌انداز بانک جهانی در مورد شهری‌سازی، تا سال 2030 بیش از 41 کلانشهر به وجود خواهد آمد که هر کدام بیش از 10میلیون نفر جمعیت خواهند داشت.

توکیو تا سال 2030 همچنان بزرگ‌ترین شهر و پرجمعیت‌ترین شهر جهان باقی خواهد ماند. دهلی نیز با اندکی فاصله پشت سر آن قرار دارد. دهلی در میان شهرهای آسیا و آفریقا از همه سریع‌تر رشد می‌کند.

البته در این بین پرسشی ذهن بسیاری از تحلیل‌گران را به خود مشغول کرده‌است: شهر دقیقاً چیست؟

در حال حاضر هیچ تعریف دقیق و استانداردی برای مناطق شهری وجود ندارد. هر کشوری به تعریف خودش اتکا می‌کند و متعاقباً داده‌های خودش را جمع‌آوری می‌کند.

اما این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در هر نقطه‌ای از جهان، شاخص‌های متفاوتی برای تعریف شهر به کار می‌رود. به همین خاطر «شهر» در نقاط مختلف جهان تعاریف متفاوتی دارد.

بر اساس اطلاعات بانک جهانی، توکیو در حال حاضر 37میلیون و 800هزار جمعیت را در خود جای داده‌است. دهلی نیز 25میلیون نفر را در خود جای داده است به این ترتیب این قابلیت را دارد که تا سال 2030 رتبه توکیو را از آن خود کند.   در میان دوازده شهری که بانک جهانی بررسی کرده‌است، نیویورک دوازدهمین شهر است که 19میلیون و 900هزار نفر را تا سال 2030 در خود جای خواهد داد.

08hu1151o54wp28j0km.png

منبع: بانک جهانی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها