کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس همچنان سبزپوش ماند


کد خبر : ۱۹۳۰۰شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۵۲۱۶۶۱ بازدید

امروز بورس تهران برای پس گرفتن رکورد روانی خود کمی مردد بود با این حال تکاپوی معامله‌گران نوسانگیر در میان شرکت‌های بازار دومی باعث ...
شاخص بورس همچنان سبزپوش ماندشاخص بورس همچنان سبزپوش ماند

امروز بورس تهران برای پس گرفتن رکورد روانی خود کمی مردد بود با این حال تکاپوی معامله‌گران نوسانگیر در میان شرکت‌های بازار دومی باعث شد تا شاخص بورس همچنان سبزپوش بماند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 10 بهمن ماه 94، با افزایش 382 واحدی به رقم 71 هزار و 393 واحد رسید.شاخص کل هم‌وزن اما با 20 واحد افت عدد 11 هزار و 393 واحد را تجربه کرد.شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 107 واحدی عدد 79 هزار و 468 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 103 واحدی عدد 49 هزار و 519 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم 1784وحد افزایش رقم 158 هزار و 753 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 4 واحدی عدد 760 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 268 واحد، پالایش نفت اصفهان با 55 واحد و بانک صادرات با 37 واحد افزایش، ‌بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 52 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 36 واحد و ایران خودرو با 28 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 368 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 949 میلیون سهم در 119 هزار و 315 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی البرز، رینگ‌سازی مشهد، تولیدی گرانیت بهسرام، شیمی دارویی داروپخش، مجمتع فولاد خراسان‌،توسعه معدنی وصنعتی صبا نور، صنایع جوشکاب یزد، کربن ایران، صکوک اجاره نفت پارس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های نسوز آذر، محورسازان ایران ‌خودرو و حق تقدم خرید سهام آن، کارخانه چینی ایران متوقف شدند.

بر اساس این گزارش امروز بلوک‌های 1.95 درصدی بانک ملت، 2.39 درصدی بانک تجارت و 3.84 درصدی بانک صادرات ایران از سوی سازمان خصوصی‌سازی روی میز فروش بورس تهران گذاشته شد.عرضه‌ای که با توجه به تجمیع دارایی‌ها و جابه‌جایی برخی معاملات بلوکی از سوی حقوقی‌های بزرگ هر سه معامله شد.

در میان معاملات بلوکی خصوصی‌سازی امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز کمتر از 51 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد و 900 میلیون تومان به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.

در عین حال در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران امروز بازارگردان این سهم 8 میلیون سهم را به ارزش 800 میلیون تومان روی قیمت اسمی این سهم کد به کد کرد.همچنین در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری دارویی تامین کمتر از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و900 میلیون تومان کد به کد شد.از سویی دیگر در  نماد معاملاتی پتروشیمی جم بیش از 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و300 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در دیگر نمادهای پیشرو بازار از جمله خودوریی‌ها امروز بازار سهام شاهد روند معاملاتی متعادل با انبوهی از فروشندگان سهام بود هر چند که در این روند متعادل خریداران سهام نیز برای مانع شدن از شکسته شدن  الگوهای حمایتی برای مانع شدن از شکستن الگوهای حمایتی تکاپو بودند.

در نماد معاملاتی ایران خودرو امروز با وجود معامله 48 میلیون سهمی اما شکل‌گیری صف فروش 32 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز این سهم قابل تامل بود.

گروه خودرویی‌ها در حالی با اصلاح قیمتی سهام همراه شده‌اند که گزارش‌های مالی این شرکت‌ها حاکی از شناسایی زیان در دوره عملکردی سه ماه سوم امسال حکایت دارند.

امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان همسو با عرضه سهام از سوی سهامدار حقوقی بازار با درجا زدن قیمت این سهم مواجه شد. هرچند که روی رنج منفی قیمت خریدارانی برای آن پیدا می‌شد.

در نماد معاملاتی زامیاد نیز امروز با وجود معامله 75 میلیون سهمی اما غلبه عرضه بر تقاضای سهام به شکل‌گیری صف فروش این سهم نیز کمک کرد. در گروه بانک‌ها اما امروز اغلب حقیقی‌ها ترجیح می دادند در روند برگردان حرکت بورس در مدار اصلاحی برخی سهم‌های ارزان را شکار کنند.

در این گروه بانک سینا همسو با حمایت کمرنگ حقوقی همچنان کف حمایتی خود را حفظ کرده است.

عرضه‌های پرحجم سهام امروز در حالی دنبال شد که در برخی تک سهم‌ها و گروه‌های کوچک بازار دوباره انگیزه نوسانگیری و کسب سود کوتاه مدت رونق داشت.

از جمله گروه قندی‌های بورس که نماد تنها گروه مثبت در روزهای منفی بازار است.

در گروه پالایشی‌ها و تصفیه روغن نیز امروز جریان نقدینگی از گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها تا حدی به سمت این گروه حرکت کرد. هر چند که حقوقی‌های هوشمند با عرضه‌های ممتد سهام به دنبال دستیابی به بازدهی مورد نظر خود بودند.

در میانه بازار امروز همچنین خبرهایی مبنی بر انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری 5.7 میلیارد دلاری شرکت دانیلی با ایران در حوزه فلزات اساسی به گوش رسید.

در عین حال در گروه تجهیزاتی‌ها نیز مدیرعامل مپنا با رد عدم حضور این شرکت در طرح توسعه فاز یازده پارس جنوبی از توان خود برای تامین منابع مالی این طرح خبر داده است.

در نماد لیزینگ ایران نیز امروز قراردادهای جدید این شرکت با ایران خودرو برای لیزینگ 11800 دستگاه خودرو خبرهایی عنوان شد.

در گروه بانک‌ها نیز امروز اگرچه خبرهایی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی تا 19 درصد به گوش رسد اما کاهش کفایت سرمایه این بانک‌ها زنگ خطر را برای آنها افزایش داده است.در روز دوشنبه این هفته نیز معارفه سهام پتروشیمی فجر در حالی صورت می‌گیرد که سه نماد معاملاتی برای اسناد خزانه اسلامی در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از طریق بورس گشایش می یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها