کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 بانک فرانسوی در راه ایران


کد خبر : ۱۹۲۸۳شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲:۲۲۱۹۸۶ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی از ورود سه بانک فرانسوی کردیت اگری کول، سی آی سی و سوسیه ته جنرال به ایران درآینده نزدیک خبر ...

رئیس کل بانک مرکزی از ورود سه بانک فرانسوی کردیت اگری کول، سی آی سی و سوسیه ته جنرال به ایران درآینده نزدیک خبرداد. ولی‌الله سیف گفت: خوشبختانه در فضای اجرای بعد از برجام شرایط کاملاً مهیا شده و پیش‌بینی‌های بسیار مثبتی از همکاری طرف‌های اروپایی با ایران می‌توان داشت که البته پیش نیاز آن فعالیت‌های بانکی است.

وی در خصوص دستاورد سفرش به فرانسه اظهار داشت: در گذشته جلساتی را در اجلاس «آی‌ام اف در لیما» با رؤسای بانک‌های مرکزی ایتالیا و فرانسه داشتیم که ملاقات ما به سه ماه پیش برمی‌گردد، در این ملاقات مباحث اساسی مطرح شد و طرفین برای ازسرگیری روابط بانکی با ایران ابراز علاقه کردند.  

رئیس کل بانک مرکزی ایران خاطرنشان کرد: در ارتباط با استانداردسازی فعالیت‌های بانک مرکزی ایران و نظام بانکی کشور مذاکراتی صورت گرفت که بحث مؤسسه بیمه صادراتی فرانسه معروف به «کفاس» یکی دیگر از بحث‌های ما در این سفر بود که خوشبختانه تفاهم مورد نظر حاصل شد.  وی افزود: همچنین مذاکراتی با بانک‌های بزرگ فرانسوی داشته‌ایم و دو بانک «کردیت اگری کول و سی آی سی» فرانسه برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده‌اند. بانک سوم بانک «سوسیه ته جنرال» بود که آمادگی‌های لازم با این بانک برای همکاری‌ها ایجاد شده است.

حساب جدید ایران در بانک مرکزی ایتالیا

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از تفاهمنامه افزایش سقف اعتباری بیمه ساچه تا بیش از ۶ میلیارد یورو و افتتاح حساب به نام بانک مرکزی ایران در دفاتر بانک مرکزی ایتالیا‌ خبر داد. سیف با اشاره به بسترسازی مناسب روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور، از تفاهمنامه افزایش سقف اعتباری بیمه ساچه تا بیش از ۶ میلیارد یورو و افتتاح حساب به نام بانک مرکزی ایران در دفاتر بانک مرکزی ایتالیا‌ خبر داد.  رئیس‌کل بانک مرکزی ایتالیا نیز ضمن استقبال از مواضع مطرح شده، از آمادگی مقامات و مدیران اجرایی بانک مرکزی ایتالیا برای همکاری‌های وسیع خبر داد. رؤسای کل بانک‌های مرکزی ایران و ایتالیا همچنین نسبت به «ارائه خدمات آموزشی و فنی در حوزه‌های نظارتی و کنترلی به بانک مرکزی ایران»، «حمایت از فعالیت مجدد شعبه بانک سپه مستقر در رم»، «تسریع در روند بررسی تقاضاهای بانک‌های ایرانی برای افتتاح دفاتر نمایندگی یا شعبه در ایتالیا» و «ارائه خدمات بانکی به بانک مرکزی در حوزه‌های خزانه‌داری ارزی و مدیریت ذخایر ارزی» توافق کردند.

گسترش روابط بانکی ایران با مدیو بانک

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان ضمن دیدار با مدیران مدیو بانک که یکی از بزرگترین بانک‌های جهان با برخورداری از شبکه وسیع بین‌المللی است در خصوص «مساعدت بانک مرکزی ایران در اعطای مجوز به آن بانک برای تأسیس شعبه و همچنین سرمایه‌گذاری در ایران»، «ارائه خدمات متنوع بانکی از سوی مدیو بانک به شبکه بانکی ایران» و «استفاده از ظرفیت شبکه بین‌المللی مدیو بانک بویژه در آسیای جنوب شرقی و اروپا برای ایجاد روابط کارگزاری با بانک‌های ایران» مذاکره کردند.  

افتتاح نمایندگی بیمه ساچه در ایران

در دیدار مقامات بانکی ایران با مسئولان مؤسسه بیمه صادراتی ساچه توافقاتی از جمله «از سرگیری خدمات بیمه‌ای پوششی ساچه در حوزه اجرای طرح‌های مورد نظر در ایران»، «افزایش سقف اعتباری مؤسسه ساچه تا بیش از سطح ۶ میلیارد یورو» و «افتتاح دفتر نمایندگی ساچه در ایران به منظور توسعه خدمات مالی و بیمه‌ای به متقاضیان کشور» به دست آمد. همچنین طرفین در خاتمه موافقتنامه تسویه اقساط معوق فاینانس را امضا و مقرر کردند مؤسسه ساچه همه تلاش‌های خود را برای مذاکره با مقامات ذیربط در اروپا به منظور افزایش رتبه ایران به کار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها