کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گام بلند چين برای تسخير بازار موبايل


کد خبر : ۱۹۲۳۶چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸:۴۷۲۱۸۷ بازدید

حال در شرايطي كه پس از تحريم‌ها پيش‌بيني مي‌شد برندهاي اروپايي و امريكايي با حضور در بازار خاورميانه از پتانسيل اين بازار پرطرفدار ...
گام بلند چين برای تسخير بازار موبايلگام بلند چين برای تسخير بازار موبايل

حال در شرايطي كه پس از تحريم‌ها پيش‌بيني مي‌شد برندهاي اروپايي و امريكايي با حضور در بازار خاورميانه از پتانسيل اين بازار پرطرفدار استفاده كنند، اما تاكنون پيش‌بيني‌ها درست از آب در نيامده است و فعلا اين چشم‌بادامي‌ها هستند كه در اين عرصه پيشتاز بوده و گوي سبقت را از ديگر برند‌هاي اروپايي و امريكايي گرفته‌اند، به‌طوري كه شي‌جين پينگ رييس‌جمهور چين نخستين رييس‌جمهوري است كه بعد از رفع تحريم‌ها با هياتي بلندپايه به ايران سفر كرد و از روابط تجاري و بازرگاني اين كشور با ايران خبر داد و اعلام كرد كه چين و ايران مي‌توانند شركاي تجاري خوبي براي هم باشند، اين درحالي است كه در حال حاضر و بلافاصله بعد از رفع تحريم‌ها شركت‌هاي چيني براي ورود به بازار آي‌تي ايران خيز بر داشتند، خيز چيني‌ها براي بازار آي‌تي با ورود برند‌هاي چيني چون زد تي‌اي و شيائومي برداشته شد به‌طوري كه اين دو برند چيني توانستند اپراتورهاي همراه كشور را با خود همراه و شريك تجاري يكديگر شوند.

به گزارش تعادل، حال در شرايطي كه كاربران ايراني تجربه خوب و موفقي از محصولات چيني ندارند و بلافاصله بعد از اسم كالاي چيني به ياد محصولات درجه سوم و چهارم چيني‌ها مي‌افتند، اما به‌نظر مي‌رسد بعد از رفع تحريم‌ها اين مساله به‌گونه ديگري است، در اين خصوص شاهين محمدي از‌جمله فعالان بازار تلفن همراه در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: بسياري از گوشي‌هاي چيني در بازارهاي بزرگ دنيا ازجمله امريكا در رده‌هاي بالاي فروش قرار دارند، چراكه گوشي‌هاي چيني رده بالا كاملا توان رقابت با غول‌هاي بزرگ را دارند.

وي در ادامه بااشاره به اينكه وقتي صحبت از گوشي چيني مي‌شود ذهن بسياري از كاربران به سمت گوشي‌هاي رده پايين و حتي يكبار مصرف مي‌رود، گفت: اما در حال حاضر برند‌هاي معروف چيني وارد بازار ايران شده‌اند، برند‌هايي كه در تمام دنيا حرف براي گفتن دارند و باتوجه به ويژگي‌هايي كه دارند به‌نظر مي‌رسد استقبال خوبي ازسوي كاربران ايراني از اين برند‌ها صورت بگيرد.

همچنين ژوليانگ مدير موبايل يكي از اين شركت‌هاي چيني درباره ورود دوباره و جدي به بازار موبايل ايران، گفت: رييس‌جمهور چين نخستين رييس‌جمهوري است كه پس از رفع تحريم‌ها به ايران آمده و همين موضوع روابط تجاري ايران و چين را بيش از پيش توسعه خواهد داد.

وي گفت: ايران بزرگ‌ترين بازار خاورميانه است و براي اغلب توليدكنندگان موبايل در جهان يكي از سه بازار فروش بزرگ در منطقه خاورميانه و آفريقاست كه از اين رو قابل چشم‌‌پوشي نيست.

وي با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌كنيم بازار ايران پس از رفع تحريم‌ها رشد قابل‌توجهي داشته باشد و قدرت خريد مردم افزايش يابد، گفت: 3ميليون دلار بودجه تبليغات در سال آينده براي ايران اختصاص داده‌ايم كه اميدواريم با فروش محصولات در ايران هزينه تبليغات 3ميليون دلاري به‌دست ‌آيد.

وي با تشريح وضعيت بازار موبايل ايران، گفت: اكثر برندهاي چيني در رده قيمتي 300هزار تومان تا 700هزار تومان در ايران پرفروش هستند و اغلب فروش در شهرستان‌هاي ايران انجام مي‌شود و گوشي‌هاي رده گران‌قيمت نيز دراختيار آيفون و يك شركت كره‌يي است بنابراين برندهاي چيني درواقع روي بازار گوشي‌هاي ميان‌رده و با قيمت متوسط رقابت مي‌كنند اما معتقديم كه مشتري ايراني به محصولات چيني عادت خواهد كرد و تنها شرط آن اين است كه كيفيت خوبي به مشتري‌هاي بازار ايران نمايش دهيم.

ازسويي ديگر محمود سفار به‌عنوان يكي از واردكنندگان رسمي تلفن همراه به كشور با‌اشاره به اينكه با‌توجه به برندهاي چيني كه در بازار هستند، به‌نظر مي‌رسد كاربران ايراني به مصرف اين كالا‌ها عادت كنند، تصريح كرد: به‌نظر مي‌رسد با ورود برندهاي مختلف به بازار ايران شاهد رونق بازار در حوزه‌ آي‌تي باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بالا رفتن ارز دولتي قيمت گوشي تلفن همراه را نيز افزايش داده است، گفت: هنوز هيچ‌گونه افزايش قيمتي در‌خصوص تلفن همراه در بازار صورت نگرفته است.

وي افزود: اختلاف قيمت در گوشي‌ها تنها به نوع ورود و گارانتي گوشي ارائه شده بستگي دارد و به‌نظر مي‌رسد با اجرايي شدن بحث رجيستري ديگر شاهد اين‌گونه موارد نباشيم. سفار با اشاره به اينكه سالانه قاچاقچيان بالغ بر 2هزار ميلياردتومان پول از بازار آي‌تي سود مي‌كنند، خاطر نشان كرد: به وارد‌كنندگان تلفن همراه از مبادي قانوني 34درصد هزينه واردات تعلق مي‌گيرد، كه اين رقم بحث فروش و ماركت را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد كه بايد در كميسيون ماده يك اين مساله مطرح و براي آن چاره‌يي انديشيده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها