کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امکان توافق ایران و غرب در مذاکره 20 نوامبر


کد خبر : ۱۹۱۴شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲:۳۰۵۲۹۰ بازدید

یک مقام ارشد آمریکایی از احتمال بالای توافق کشورهای 1+5 و ایران در مذاکرات روز 20 نوامبر (29 آبان) در ژنو خبر داد.
امکان توافق ایران و غرب در مذاکره 20 نوامبرامکان توافق ایران و غرب در مذاکره 20 نوامبر

روزنامه هاآرتض بدون اشاره به نام این مقام ارشد آمریکایی می نویسد : در مذاکرات 20 نوامبر که در خصوص موضوع هسته ای ایران از سر گرفته می شود کاملا محتمل است که کشورهای 1+5 و جمهوری اسلامی به توافق برسند.

به گفته این مقام آمریکایی پیشرفت ها در این رابطه کاملا مثبت است، اما اطمینان دادن از این نکته که آیا توافق به دست آمده وجهه خوبی خواهد داشت، امری مشکل است.این مقام آمریکایی همچنین از فشار کشورهای 1+5 بر کنگره آمریکا برای خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.بر اساس اعلام کاخ سفید، توافق با ایران می تواند به پایان خوش پرونده هسته ای ایران منتهی شود.این مقام آمریکایی در مورد اینکه میزان منافعی که ایران در صورت نهایی شدن این توافق به دست خواهد آورد نیز گفت : فکر نمی کنم این مبلغ بیش از 15 میلیارد دلار باشد.به گفته مقامهای آمریکایی و بریتانیایی در پیش نویس توافق پیشنهادی، کاهش موقت تحریمها در مورد ایران مد نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود : ما هفته آینده به شدت تلاش خواهیم کرد. نمی دانم که به توافق می رسیم یا نه. به نظرم کاملا امکان دارد که بتوانیم به توافق برسیم٬ اما همچنان موضوعات دشواری برای مذاکره وجود دارد.این مقام آمریکایی با اشاره به شماری از قانونگذاران کنگره که معتقدند با تحریمهای بیشتر، ایران به نقطه تسلیم می رسد و برنامه خود را متوقف می‌کند، گفت: من شخصا معتقد نیستم که تسلیم به این زودیها باشد، این فرهنگ مقاومت است.

به گفته وی، اعمال تحریم های جدید علیه ایران به حسن نیت به وجود آمده در مذاکرات جدید لطمه می زند.

روزنامه هاآرتض در ادامه، از فشار "بنیامین نتانیاهو" بر فرانسه خبر داده و می نویسد : نتانیاهو از فرانسه خواسته تا از مواضع قبلی خود درباره برنامه هسته ای ایران کوتاه نیامده و از سبک شدن تحریم ها جلوگیری کند.در مذاکرات قبلی کشورهای 1+5 و ایران، که در ژنو برگزار شد فرانسه در لحظات آخر از توافق طرفین جلوگیری کرد.

در همین رابطه "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در تاریخ ۲۴ آبان در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت : دولت باراک اوباما برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای با ایران به زمان بیشتر و در عین حال تصویب نشدن تحریمهای جدید نیاز دارد. یکی از موانعی که بر سر راه وجود دارد، سالها بی اعتمادی میان دو کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها